Inlägg från: NorrVimpel |Visa alla inlägg
  • NorrVimpel

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Vinkar till er alla. Graviditeten fortskrider utan större problem. Fick dock också be maken att dra upp mig ur sängen så att jag kunde vända mig, då jag fick gräsligt ont i ljumsken en natt i förra veckan. Sedan har jag börjat med att ha en tjock kudde mellan knäna när jag sover, pröva det ni som har problem med foglossning, det avlastar bäckenet.

• NorrVimpel

PrettyPollly: Jag vet inte. SÅ länge allt är bra så fastnar inte sånt i mitt huvud någon längre stund.

Svärfar skall bygga en skötbordsöverdel till tvättmaskinen. Hur har ni tänkt kring skötbord? 

• NorrVimpel

Jag vill spara ryggen därför kommer vi ha en skötbordsdel (med höga kanter) ovanför tvättmaskinen. Sen räknar jag med att byta i sängen och på golvet ändå i bland. Hade gärna haft Sniglar men det blir väl trångt i badrummet.

• NorrVimpel
    Hannathu skrev 2010-08-28 08:20:59 följande:
    Vi fick fråga efter det...
    Ja, får väl göra det i veckan när jag skall träffa BM om jag inte får det då.

Wehee: Ha, ha bebisen tror nog att det - eltandborstsurrandet - är ett av mammas sätt att prata på
  • NorrVimpel
    Hannathu skrev 2010-08-28 22:35:22 följande:
    Idag har vi skaffat bilbarnstol! Känns som ett stort kliv....
    Och igår fick vi en ny vit spjälsäng, kändes också stort. Påtagligt . Den blir dock nedpackad ett bra tag då vi först har en korg till barnet.
  • NorrVimpel

Fick moderskapsintyget igår, nu skall jag bara komma mig för att skicka det till FK.

Pretty Polly: Jag känner mig inte så intresserad av att ta reda på mycket inför förlossningen. Tror att det snarare skulle oroa mig. Men jag vet inte.

Min man sjunger för bebisen varje kväll, söta egenkomponerad sånger Hjärta , han är redan en underbar make och han kommer bli en underbar far.

• NorrVimpel

Vi har varit på två föräldrarutbildningsträffar hitills. Totalt är det 6 träffar, varav en är på förlossningen.

Har inte skrivit något förlossningsbrev ännu, det är ju ett tag till för mig. Ej heller skrivit någon packlista. Läst lite om smärtlindring, men vet inte riktigt hur jag skall göra. Egentligen vill jag inte ta någon - å andra sidan är det skönt att veta att jag kan ändra mig på plats (för vem vet hur ståndaktig man är då ) .

• NorrVimpel

Jag tror det bara blir ett ultraljud och det bara ifall min BM inte kan avgöra hur bebisen ligger på slutet genom att känna på magen. Skulle var lite kul att se bebisen nu när den är så mycket större.

Mitt tilfälliga jobb har precis tagit slut. Ev. blir det någon strö dag om de har behov av vikarie. Så jag skall gå till arbetsförmedlingen nästa vecka (usch).  

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?