Inlägg från: NorrVimpel |Visa alla inlägg
  • NorrVimpel

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Hej!
    Första barnet är det för vår del. Beräknat till 16 november och enligt vul har jag precis gått in i vecka 11 idag. 2 IVF + ett gäng inseminationer + 1 missfall. Sökte hjälp 2006.

• NorrVimpel
    Leiben skrev 2010-04-19 20:20:09 följande:
    Hej och välkommen nym! När gjorde du vul? Var det IVF som slutligen hjälpte er att bli gravida?
    Tack Leiben. Jag gjorde vul förra tisdagen och var då i v 9 + 1, så idag borde bli 11 + 1 eller? Jo, det var IVF som hjälpte oss .

I dag har jag varit på inskrivning och allt kändes bra
  • NorrVimpel
    Leiben skrev 2010-04-20 11:44:11 följande:
    Hur har ni alla mått under graviditeten med illamående eller andra symptom?
    Jag hade lite illamående på morgonen i början i några dagar men nu är det just ingenting. Ibland om jag är trött känner jag  mig lite vagt illamående. Magen har var jobbig de första veckorna, men har lugnat sig. Annars mår jag bara bra
  • NorrVimpel

Är det bara jag som inte vill vrida klockan framåt? Jag tycker om att långsamt få vänja mig vid graviditeten och att vi skall få ett barn .

• NorrVimpel
    vivillblitre skrev 2010-04-20 19:02:14 följande:
    Nä du är inte ensam :) En tidsmaskin skulle man haft nu :))
    Såg du att jag inte vill vrida klockan framåt?
  • NorrVimpel
    NorrVimpel skrev 2010-04-20 19:37:08 följande:
    Såg du att jag inte vill vrida klockan framåt?
    Alltså att jag tycker att det går i lagom takt, har inte behov av att skynda på. Det här är kanske den enda graviditeten jag får uppleva dessutom.
  • NorrVimpel
    vivillblitre skrev 2010-04-20 19:41:31 följande:
    Jo samma här.. det vet man ju aldrig.
    Åldern talar emot mig, å andra sidan har jag några embryon i frysen så det kan ju gå.
  • NorrVimpel

Villblitre: Jo, det är väldigt skönt. Men som du säger vi är glada över att vi kommer få ett barn

Wehee: Läsglasögon nästa

• NorrVimpel
    vivillblitre skrev 2010-04-20 19:54:07 följande:
    Ja allt utöver får bli bonus, om det nu blir nåt mer. :) man har inte fatat det än att man snart ska bli mamma och pappa! :)
    Nej, det är svårt att ta in. Min man var med på inskrivningen idag och han var jättelycklig över att vi faktiskt var där
  • NorrVimpel

Det var en massa prat om allt möjligt. Fick väga mig, lämna blodprov, urinprov (hade med mig det, urinprovet alltså). Hb och blodgrupp skulle kollas (och de var bra), en massa frågor om sjukdomar, och rökning, alkohol (efter formuläret de hade i datorn).

Kunde även kolla HIV, Hepatit och Röda hund (lämna prov till det alltså), men då allt det kollades senast i december så struntade vi i det. Fick en massa information i en mapp också, det berättade lite om det och så kan jag läsa närmare sedan om jag vill.
    Så fick jag en tid till UL i v.18 på sjukhuset.

Allt kändes positivt så jag är nöjd

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?