• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Det finns massa trådar om bf i nov eller som har med ålder att göra eller kankse den gemensamma nämnare är vart man bor.

Jag vill gärna ha kontakt med fler som nu är gravida men som fick kämpa hårt för att komma hit. Alla ni som lyckades efter antingen väldigt lågt tid, kanske haft ett eller flera missfall, har av olika anledningar fertilitetsproblem, genomgått IVF, ÄD eller annat, får gärna hänga med mig på den här resan.

Tycker det är skönt med andra som förstår pressen och oron som den här bakgrunden medför. Jag är trött på alla som säger: "men njut nu av din graviditet!" eftersom jag är lite för orolig för att kunna göra det.

Häng på :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 11:54
    Här hänger vi:

Wehee, bf: 5 okt
    PrettyPolly, bf: 4 nov
    Hannathu, bf:
    Leiben, bf: 8 nov
    vivillblitre, bf: mitten av nov
    Nym:, bf: 16 nov
    Underbara2010, bf:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-01 12:47
    En kort sammanfattning av bakgrunden hos oss ovan + några nya finns på sidan 14.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 09:59
    Bf efter RUL

Wehee, bf: 13 okt
    Hannathu, bf: 8 nov
    Leiben, bf: 8 nov
    PrettyPolly, bf: 10 nov
    Nym, bf: 18 nov
    Ellish, bf: 5 dec
    nizzY, bf: 29 dec (tvillingar)

• Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?
  • NorrVimpel
    Hannathu skrev 2010-04-26 07:11:25 följande:
     den ena som alltid har rätt är en karl
    Ha, ha, jag tog för givet att det var en kvinna{#lang_emotions_laughing}. Se där vilka förutfattade meningar man har.{#lang_emotions_embarassed}

Elisa84: Hoppas det blir en lugnare fortsättning på graviditeten.
  • Leiben
    Joja skrev 2010-04-26 09:20:30 följande:
    Hej ny i den här tråden. Har sökt efter just en sådan här tråd.Jag och min sambo har försökt få barn sedan juni 08. Jag har fått två missfall de sista lede till en alvarlig infektion och jag låg på sjukhus i tre dagar. Efter de senaste missfallet tog det exakt ett år att bli gravid igen. Skulle precis påbörja utredning när jag fick pluss igen .I morgon går jag in i v 12 (11 +0). Har inte haft en lätt början på gaviditeten heller. Först fick jag myckt bruna flytningar så jag va säker på att jag skulle få missfall. va så sjuk av oro att jag stannade hemma från jobbet i en vecka. Är väldigt plikttrogen och har svårt att vara hemma från jobbet.Sedan drabbades jag av fruktansvärt illamående fick vara helt sjukskriven en vecka då jag knappt kom ur sängen pga kräkningar och illmående.Nu har jag jobbat 50% i två veckor vilket känns som jag går på max och får verkligen pressa mig. Vad händer då.........Jo i fredags fick jag en halsinfektion med 39 grades feber muskelvärk och så on i halsen att jag inte kunde svälja mitt saliv. + oro över barnet i magen.Detta va lite om mitt elände. Nu mår jag i alla fall bättre och längtar efter att veckorna ska gå och att pyret i magen ska växa sig stark.
    Vad jobbigt du har haft det! Nu ska väl allt ändå gå bra!
  • Leiben

I morgon har jag inskrivning hos bm. Hur lång tid tar det ungefär?

• vivillblitre
    Leiben skrev 2010-04-26 11:45:29 följande:
    I morgon har jag inskrivning hos bm. Hur lång tid tar det ungefär?
    Iiih det har jag i övermorgon.. så spännande! :D Jag undrar me hur lång tid det tar ca.. ska man vara kissnödig? Har hört nåt om nåt urinprov man ska lämna.. om det nu var på inskrivningen?? Hmmm..
  • Leiben
    vivillblitre skrev 2010-04-26 11:52:01 följande:
    Iiih det har jag i övermorgon.. så spännande! :D Jag undrar me hur lång tid det tar ca.. ska man vara kissnödig? Har hört nåt om nåt urinprov man ska lämna.. om det nu var på inskrivningen?? Hmmm..
    urinprov? jag vet inget alls. har bara gjort blodprov men det var för att jag ändå behövde göra det några dagar innan KUB som jag har på torsdag. Annars är det nog det enda jag vet, att man tar blodprov, tror jag.
  • sponen

HEj
    Passar in här lite, är i vecka 6+3 har inga symtom jätte orolig och fylld med ångest, fick missfall för ett år sedan och har gjort mitt första ivf. HAde inga känningar vid missfallet heller. Sak på vul på torsdag försökte få en tidigare tid men de kunde inte

• Plly
    Leiben skrev 2010-04-25 20:39:25 följande:
    nu har jag lagt upp 2 bilder på magen. ska den verkligen bara bli större och större eller lägger det sig lite innan bebismagen kommer på riktigt?
    Min mage har växt och krymt lite olika under hela tiden...på kvällarna känner man sig som en ballong och på morgonen ser man ut som vanligt - vafan!? Tror det är mest gaser...
    Men du ser smal ut så på dig kanske det syns rätt bra, eller så kanske du har fler i magen än en?
  • Ellish
    Hannathu skrev 2010-04-26 07:12:53 följande:
    Välkommen och grattis! Vilken behandling gjorde ni? IVF eller ngt annat?
    Tackar :) Vi gjorde ingen behandling , utan vi börja prata om att ta kontakt med KK för att börja en utredning. Då tog det sig helt plötsligt. Trodde BM ljög för mig när testet var positivt.
  • Ellish

Jag är extremt nojjig hela tiden. Jag har inte haft några blödningar alls har knappt några gravsymtom bara lite öm i brösten , lite molvärk men inte mycket mer än så. Gjorde gravtest på MVC , BM sa att det var 2 starka streck på stickan! Men jag känner mig inte speciellt gravid villket oroar mig.

Någon mer??

• Plly
    Ellish skrev 2010-04-26 15:37:46 följande:
    Jag är extremt nojjig hela tiden. Jag har inte haft några blödningar alls har knappt några gravsymtom bara lite öm i brösten , lite molvärk men inte mycket mer än så. Gjorde gravtest på MVC , BM sa att det var 2 starka streck på stickan! Men jag känner mig inte speciellt gravid villket oroar mig. Någon mer??
    Vi har fått titta på bebben på Ul i vecka 9+3 samt att jag varken har blött eller så, men jag tror ändå inte riktigt att jag är gravid
    Jag har inte mer gravidsymptom än vad du har...
    Vi ska göra KUB nu på fredag, kanske fattar jag bättre och slutar oroa mig då...who knows?

Kul alla ni nya som tittar in !
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?