• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Det finns massa trådar om bf i nov eller som har med ålder att göra eller kankse den gemensamma nämnare är vart man bor.

Jag vill gärna ha kontakt med fler som nu är gravida men som fick kämpa hårt för att komma hit. Alla ni som lyckades efter antingen väldigt lågt tid, kanske haft ett eller flera missfall, har av olika anledningar fertilitetsproblem, genomgått IVF, ÄD eller annat, får gärna hänga med mig på den här resan.

Tycker det är skönt med andra som förstår pressen och oron som den här bakgrunden medför. Jag är trött på alla som säger: "men njut nu av din graviditet!" eftersom jag är lite för orolig för att kunna göra det.

Häng på :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 11:54
    Här hänger vi:

Wehee, bf: 5 okt
    PrettyPolly, bf: 4 nov
    Hannathu, bf:
    Leiben, bf: 8 nov
    vivillblitre, bf: mitten av nov
    Nym:, bf: 16 nov
    Underbara2010, bf:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-01 12:47
    En kort sammanfattning av bakgrunden hos oss ovan + några nya finns på sidan 14.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 09:59
    Bf efter RUL

Wehee, bf: 13 okt
    Hannathu, bf: 8 nov
    Leiben, bf: 8 nov
    PrettyPolly, bf: 10 nov
    Nym, bf: 18 nov
    Ellish, bf: 5 dec
    nizzY, bf: 29 dec (tvillingar)

• Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?
  • vivillblitre

Lieben: Oj tog det så lång tid... men kost och sånt kommer nog inte jag prata om imorgon.. för jag va på hälsosamtal för några veckor sedan.
    Då får jag se till att jag inte är helt nykissad innan jag ska dit imorgon då ;P
    Jag har redan träffat min BM och det är en bekant till min sambo så det är lite kul :)

• vivillblitre
    Hannathu skrev 2010-04-27 18:20:34 följande:
    Nu är jag i v 12+1 tack vare IVFbehandling, såhär långt har vi aldrig kommit med ett levande barn i magen innan så hoppet ökar Blev sjukskriven för illamående igår och då passade läkaren på att kolla så att den därinne mådde bra och den verkar trivas utmärkt, viftade lite på armar och ben men var rätt lugn
    Åh så kul.. :) Såg man det tydligt att den rörde sig? :)
  • NorrVimpel
    vivillblitre skrev 2010-04-27 20:18:19 följande:
    Lieben: Oj tog det så lång tid... men kost och sånt kommer nog inte jag prata om imorgon.. för jag va på hälsosamtal för några veckor sedan.Då får jag se till att jag inte är helt nykissad innan jag ska dit imorgon då ;PJag har redan träffat min BM och det är en bekant till min sambo så det är lite kul :)
    Eller så tar du med dig morgonurinen i en burk, det gjorde jag.
  • Leiben
    NorrVimpel skrev 2010-04-27 22:10:09 följande:
    Eller så tar du med dig morgonurinen i en burk, det gjorde jag.
    jag kissade direkt innan jag gick in och det var inget problem att få i burken. jag kan ju kissa när som helst nu ju. jag gör i princip det.
  • Hannathu
    vivillblitre skrev 2010-04-27 20:19:32 följande:
    Åh så kul.. :) Såg man det tydligt att den rörde sig? :)
    Inte jättetydligt det var en gammal dålig apparat som hade väldigt dålig upplösning. Men man såg lite att de inte var stilla i alla fall.

Tippar på att man kan se mycket bättre med en bättre apparat
  • vivillblitre

Ja nu har jag nyss stigit upp och kissat.. så nu får jag vänta tills jag ska dit vid 10.. men som Lieben skriver.. det är inga problem att kissa längre :P

Vaknar ni ofta på natten/tidig morgon för att ni måste kissa? jag vaknar alltid mellan 5-6 på morgonen..  lite drygt och värre lär det säkert bli :P

Hannathu: Ja en apparater är inte så bra... men man blir iaf glad när man ser fast att det kanske inte är jättetydligt. Imorgon är det en vecka kvar till mitt UL.. är i v.13-14 då ochsen har jag ett till i ca v.19-20..

=)

• Hannathu
    vivillblitre skrev 2010-04-28 08:37:21 följande:
    Ja nu har jag nyss stigit upp och kissat.. så nu får jag vänta tills jag ska dit vid 10.. men som Lieben skriver.. det är inga problem att kissa längre :P Vaknar ni ofta på natten/tidig morgon för att ni måste kissa? jag vaknar alltid mellan 5-6 på morgonen..  lite drygt och värre lär det säkert bli :P
    Kräks på kvällar nätter och mornar (och ibland på dagarna) så jag har inga problem med att jag är kissnödig tidigt på morgonen

Dum fråga kanske men när vågar ni börja titta på grejer till era barn?
    Och när har ni tänkt börja handla? Jag vågar inte ens titta än men maken tycker att vi  kan kolla på lite olika vagnar mm så att vi har gott om tid att fundera fram och tillbaka och bestämma oss för vad vi vill ha
  • Leiben
    Hannathu skrev 2010-04-28 09:04:15 följande:a
    Kräks på kvällar nätter och mornar (och ibland på dagarna) så jag har inga problem med att jag är kissnödig tidigt på morgonen Dum fråga kanske men när vågar ni börja titta på grejer till era barn? Och när har ni tänkt börja handla? Jag vågar inte ens titta än men maken tycker att vi  kan kolla på lite olika vagnar mm så att vi har gott om tid att fundera fram och tillbaka och bestämma oss för vad vi vill ha
    jag har också funderat som du. allt sånt känns läskigt men jag har börjat spana på en sak och det är skötbord just. det handlar om att lösa det praktiskt liksom och det är lättare än att bara kika på små gulliga bodys. det känns mer som en inredningspryl och vi kan inet ta vad vi vill för vårt badrum är litet så av någon anledning så har jag vågat titta på bara det men inget annat.

sen är det det här med att berätta för omgivningen. jag vet inte hur magen blir i slutet men nu är den som sagt var stor och svullen och svår att dölja och den blir inte mindra säger bm så jag får väl acceptera att det kommer synas tidigt på mig även om det bara är tarmar och gaser som är synsliga några veckor till. så om allt ser bra ut i morgon på KUB så finns det ju egentligen ingen anledning att hemlighetshålla mer, inte för missfallsrisken.

Men det känns jätteläskigt att det ska bli offentligt. Allt har varit så hemligt i många år ( jag rör mig på många områden där jag har kontakt med massa folk utan att vara dem så nära´att man pratar om så privata och känsliga saker) allt besvär och jobb och elände fram hit. Då måste det liksom gå bra och bli som en vanlig graviditet inför andra. Och för mig känns det inte vanligt. Jag vet inte hur jag ska förklara men det känns jätteläskigt att ta det steget på något sätt. Då är inte allt det här hemligt längre som vi är vana vid. Då är vi på ett nytt ställe och det är vi inte heller vana vid. vi är vana att trampa runt runt i samma shjulspår. tom att vara gravida har vi varit i 10 veckor tidigare. det känns konstigt och jag är rädd inför nya nästa steg.
  • NorrVimpel

Hannathu: Det blev så att jag köpte en vagn (beg.) och en babykorg på ställning redan för några veckor sedan. Slumpade sig så. Börjar känna att nu kan man snart börja göra lite mer. Tänkte jag skulle sy lite bl a en lekfilt .

• vivillblitre

Hannathu: Jag kommer vänta så länge som möjligt.. Iaf till efter UL i v.17-19 eller när det blir :) Men jag har faktiskt redan köpt en tavla.. där man kan sätta in bilder på bebisens 12 första månader. Det var något jag skulle väntat med också egentligen. Men eftersom det var sista exet och dem skulle sluta sälja den sen så passade jag på :P

Men vagn och sånt väntar jag med så länge tills jag känner att det känns bra.

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?