Inlägg från: vivillblitre |Visa alla inlägg
  • vivillblitre

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Hej hej! Jag och min sambo började bebisverkstaden i september 07.. Gick inte riktigt så lätt som man hoppats.
    Nu är jag äntligen gravid efter 3e ivf försöket och vi väntar en liten goding (vårt första barn) som förhoppningsvis tittar ut i mitten av november.

Är det era första bebisar också som ni väntar?

Kram på er

• vivillblitre
    Johja skrev 2010-04-20 18:19:41 följande:
    Äntligen gravid efter 3 IVF försök, vi fattar knappt att det är sant. BF 24/12. Man vågar knappt inse att man är gravid. Nu vill jag bara på första ultraljudet så att man ser att allt ser bra ut:)
    Stort grattis :D Vilken julklapp ni kommer få :D
  • vivillblitre
    NorrVimpel skrev 2010-04-20 18:58:23 följande:
    Är det bara jag som inte vill vrida klockan framåt? Jag tycker om att långsamt få vänja mig vid graviditeten och att vi skall få ett barn .
    Nä du är inte ensam :) En tidsmaskin skulle man haft nu :))
  • vivillblitre
    Wehee skrev 2010-04-20 19:07:01 följande:
    Håller med ovanstående. En tidsmaskin skulle man ha. Konstigt, först ville jag bara göra mitt första vul, sen skullle jag bli lugn trodde jag. Sen var det kubet att oroa sig för. Oroade mig inte så mycket för att det skulle vara fel på barnet utan mest att det överhuvudtaget skulle leva. Och nu vill jag bara ha rul gjort. Tror att jag kan slappna av efter det, men då är det väl nåt nytt att oroa sig för. Pust. Johja, vilken fin julklapp. Grattis.
    Ja jag håller med sig att man oroar sig hela tiden. Och jag tror det kommer fortsätta efter bebis tittat ut me.. med sjukdommar, amning, mat, m.m. m.m. Tar nog aldrig slut. Men det är väl moderinstinkten. Man är ju rädd om den lill* man har i magen och när man väl har h*n i sin famn.
  • vivillblitre
    NorrVimpel skrev 2010-04-20 19:37:08 följande:
    Såg du att jag inte vill vrida klockan framåt?
    Oj hehe nä, läste helt fel såg jag visst :P
    Jag vill iaf komma en bit på vägen så det verkligen kännsatt man är gravid. För det gör det inte för mig än direkt iaf.
  • vivillblitre
    NorrVimpel skrev 2010-04-20 19:38:24 följande:
    Alltså att jag tycker att det går i lagom takt, har inte behov av att skynda på. Det här är kanske den enda graviditeten jag får uppleva dessutom.
    Jo samma här.. det vet man ju aldrig.
  • vivillblitre
    NorrVimpel skrev 2010-04-20 19:42:43 följande:
    Åldern talar emot mig, å andra sidan har jag några embryon i frysen så det kan ju gå.
    Skönt att ni har kvar i frysen! Det har tyvärr inte vi :/ Men jag är iaf lycklig om vi får ett litet barn.
  • vivillblitre
    Wehee skrev 2010-04-20 19:47:28 följande:
    Då läste jag också fel. Jag vill att tiden ska gå fort. Vill åtmindtsånde ha en str mage och känna sparkar.
    Me too *längtar* :D
  • vivillblitre
    NorrVimpel skrev 2010-04-20 19:49:05 följande:
    Villblitre: Jo, det är väldigt skönt. Men som du säger vi är glada över att vi kommer få ett barn Wehee: Läsglasögon nästa
    Ja allt utöver får bli bonus, om det nu blir nåt mer. :) man har inte fatat det än att man snart ska bli mamma och pappa! :)
  • vivillblitre
    Wehee skrev 2010-04-20 19:53:19 följande:
    Har redan läsglasögon Nä nu ska jag snart lägga mig och läsa och sen drömma om bäbisen. Hej för idag
    Hej för idag!! Mys på! :)
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?