• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Det finns massa trådar om bf i nov eller som har med ålder att göra eller kankse den gemensamma nämnare är vart man bor.

Jag vill gärna ha kontakt med fler som nu är gravida men som fick kämpa hårt för att komma hit. Alla ni som lyckades efter antingen väldigt lågt tid, kanske haft ett eller flera missfall, har av olika anledningar fertilitetsproblem, genomgått IVF, ÄD eller annat, får gärna hänga med mig på den här resan.

Tycker det är skönt med andra som förstår pressen och oron som den här bakgrunden medför. Jag är trött på alla som säger: "men njut nu av din graviditet!" eftersom jag är lite för orolig för att kunna göra det.

Häng på :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 11:54
    Här hänger vi:

Wehee, bf: 5 okt
    PrettyPolly, bf: 4 nov
    Hannathu, bf:
    Leiben, bf: 8 nov
    vivillblitre, bf: mitten av nov
    Nym:, bf: 16 nov
    Underbara2010, bf:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-01 12:47
    En kort sammanfattning av bakgrunden hos oss ovan + några nya finns på sidan 14.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 09:59
    Bf efter RUL

Wehee, bf: 13 okt
    Hannathu, bf: 8 nov
    Leiben, bf: 8 nov
    PrettyPolly, bf: 10 nov
    Nym, bf: 18 nov
    Ellish, bf: 5 dec
    nizzY, bf: 29 dec (tvillingar)

• Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?
  • vivillblitre

Hej hej! Jag och min sambo började bebisverkstaden i september 07.. Gick inte riktigt så lätt som man hoppats.
    Nu är jag äntligen gravid efter 3e ivf försöket och vi väntar en liten goding (vårt första barn) som förhoppningsvis tittar ut i mitten av november.

Är det era första bebisar också som ni väntar?

Kram på er

• NorrVimpel

Hej!
    Första barnet är det för vår del. Beräknat till 16 november och enligt vul har jag precis gått in i vecka 11 idag. 2 IVF + ett gäng inseminationer + 1 missfall. Sökte hjälp 2006.

• Wehee

Första barnet för mig med. BF 5 okt, beräknat efter kub i v 13. Är i dag i 16+1.
    Har en deppdag idag då jag känner mig ogravid. Ingen mage och inga symptom.

Tack för äd-förklaringarna Leiben.

• Underbara2010

Hej tjejer!

Får jag vara med här? Är bara i vecka 7 än så länge och väntar nervöst på första VUL. (har ett MA i bagaget).
    Vi har försökt få barn sen mars 2007 och det här är resultatet av vårt 7:e försök med IVF (3 et och 4 fet).
    Jag är så tacksam att det äntligen har blivit en graviditet, och hoppas och önskar att det ska gå bra hela vägen. Längtar till man kan berätta för alla och visa en stor mage!

• Leiben

Hej och välkommen nym! När gjorde du vul? Var det IVF som slutligen hjälpte er att bli gravida?

Underbara2010: Hej! Vilket fint nick du har :) Välkommen hit till tråden! Klart att du får vara med! Grattis till graviditeten!

Wehee: Tråkigt att du har en jobbig dag! Tror du att du kommer att känna sån här oro hela tiden eller tror du att det blir bättre när du får en mage och känner sparkar? fast då oroar man väl sig över hur ofta det sparkar...

• Hannathu

Vad härligt att läsa om er andra och hoppet som lyser igenom oron. Det behövs verkligen när man själv knappt vågar hoppas.

Grattis och jag håller tummarna för er allihop!

Jag hoppas verkligen att oron minskar om/när man känner ngn därinne som rör sig men det är måååånga veckor tills dess, är det ngn mer än jag som helst hade vridit fram klockan några månader?

• Leiben

Hur har ni alla mått under graviditeten med illamående eller andra symptom?

• Plly
    Underbara2010 skrev 2010-04-19 19:47:40 följande:
    Hej tjejer!Får jag vara med här? Är bara i vecka 7 än så länge och väntar nervöst på första VUL. (har ett MA i bagaget).Vi har försökt få barn sen mars 2007 och det här är resultatet av vårt 7:e försök med IVF (3 et och 4 fet). Jag är så tacksam att det äntligen har blivit en graviditet, och hoppas och önskar att det ska gå bra hela vägen. Längtar till man kan berätta för alla och visa en stor mage!
    Välkomna alla nya Häftigt att det tog sig efter 7 försök, och härligt att ni inte gav upp!

Och jo, visst vill man vrida klockan framåt några månader...vet inte hur man ska stå ut med väntan? Jag vill ha en mage NUUU...kommer säkert inte få någon heller på ett tag, är bara svullen om kvällarna. (min mamma hade väldigt liten mage båda ggr hon var gravid så det är säkert ärftligt, suuck)

Kram på er!
  • Wehee
    Leiben skrev 2010-04-20 11:44:11 följande:
    Hur har ni alla mått under graviditeten med illamående eller andra symptom?
    Andra skulle nog tycka att min graviditet är exemplarisk. Fram till v 7 kände jag absolut ingenting. Mellan 7-9 var jag lite yr och lite bakiskänsla. Från ca v 10 har jag inte haft några symptom. Har inte heller gått upp ett gram trots att jag äter massor.
    Jag hade gärna haft mer symptom och gått upp i vikt, för jag har varit väldigt orolig emmellanåt. Gjorde vul i v 8 och kub i v 13. Så det finns iaf nån där
    Jag får nypa mig i armen ibland för att komma ihåg att jag faktiskt är gravid.
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?