• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Det finns massa trådar om bf i nov eller som har med ålder att göra eller kankse den gemensamma nämnare är vart man bor.

Jag vill gärna ha kontakt med fler som nu är gravida men som fick kämpa hårt för att komma hit. Alla ni som lyckades efter antingen väldigt lågt tid, kanske haft ett eller flera missfall, har av olika anledningar fertilitetsproblem, genomgått IVF, ÄD eller annat, får gärna hänga med mig på den här resan.

Tycker det är skönt med andra som förstår pressen och oron som den här bakgrunden medför. Jag är trött på alla som säger: "men njut nu av din graviditet!" eftersom jag är lite för orolig för att kunna göra det.

Häng på :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 11:54
    Här hänger vi:

Wehee, bf: 5 okt
    PrettyPolly, bf: 4 nov
    Hannathu, bf:
    Leiben, bf: 8 nov
    vivillblitre, bf: mitten av nov
    Nym:, bf: 16 nov
    Underbara2010, bf:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-01 12:47
    En kort sammanfattning av bakgrunden hos oss ovan + några nya finns på sidan 14.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 09:59
    Bf efter RUL

Wehee, bf: 13 okt
    Hannathu, bf: 8 nov
    Leiben, bf: 8 nov
    PrettyPolly, bf: 10 nov
    Nym, bf: 18 nov
    Ellish, bf: 5 dec
    nizzY, bf: 29 dec (tvillingar)

• Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?
  • NorrVimpel
    Leiben skrev 2010-04-19 20:20:09 följande:
    Hej och välkommen nym! När gjorde du vul? Var det IVF som slutligen hjälpte er att bli gravida?
    Tack Leiben. Jag gjorde vul förra tisdagen och var då i v 9 + 1, så idag borde bli 11 + 1 eller? Jo, det var IVF som hjälpte oss .

I dag har jag varit på inskrivning och allt kändes bra
  • NorrVimpel
    Leiben skrev 2010-04-20 11:44:11 följande:
    Hur har ni alla mått under graviditeten med illamående eller andra symptom?
    Jag hade lite illamående på morgonen i början i några dagar men nu är det just ingenting. Ibland om jag är trött känner jag  mig lite vagt illamående. Magen har var jobbig de första veckorna, men har lugnat sig. Annars mår jag bara bra
  • Johja

Äntligen gravid efter 3 IVF försök, vi fattar knappt att det är sant. BF 24/12. Man vågar knappt inse att man är gravid. Nu vill jag bara på första ultraljudet så att man ser att allt ser bra ut:)

• vivillblitre
    Johja skrev 2010-04-20 18:19:41 följande:
    Äntligen gravid efter 3 IVF försök, vi fattar knappt att det är sant. BF 24/12. Man vågar knappt inse att man är gravid. Nu vill jag bara på första ultraljudet så att man ser att allt ser bra ut:)
    Stort grattis :D Vilken julklapp ni kommer få :D
  • NorrVimpel

Är det bara jag som inte vill vrida klockan framåt? Jag tycker om att långsamt få vänja mig vid graviditeten och att vi skall få ett barn .

• vivillblitre
    NorrVimpel skrev 2010-04-20 18:58:23 följande:
    Är det bara jag som inte vill vrida klockan framåt? Jag tycker om att långsamt få vänja mig vid graviditeten och att vi skall få ett barn .
    Nä du är inte ensam :) En tidsmaskin skulle man haft nu :))
  • Wehee

Håller med ovanstående. En tidsmaskin skulle man ha. Konstigt, först ville jag bara göra mitt första vul, sen skullle jag bli lugn trodde jag. Sen var det kubet att oroa sig för. Oroade mig inte så mycket för att det skulle vara fel på barnet utan mest att det överhuvudtaget skulle leva. Och nu vill jag bara ha rul gjort. Tror att jag kan slappna av efter det, men då är det väl nåt nytt att oroa sig för. Pust.

Johja, vilken fin julklapp. Grattis.

• vivillblitre
    Wehee skrev 2010-04-20 19:07:01 följande:
    Håller med ovanstående. En tidsmaskin skulle man ha. Konstigt, först ville jag bara göra mitt första vul, sen skullle jag bli lugn trodde jag. Sen var det kubet att oroa sig för. Oroade mig inte så mycket för att det skulle vara fel på barnet utan mest att det överhuvudtaget skulle leva. Och nu vill jag bara ha rul gjort. Tror att jag kan slappna av efter det, men då är det väl nåt nytt att oroa sig för. Pust. Johja, vilken fin julklapp. Grattis.
    Ja jag håller med sig att man oroar sig hela tiden. Och jag tror det kommer fortsätta efter bebis tittat ut me.. med sjukdommar, amning, mat, m.m. m.m. Tar nog aldrig slut. Men det är väl moderinstinkten. Man är ju rädd om den lill* man har i magen och när man väl har h*n i sin famn.
  • Hannathu
    Leiben skrev 2010-04-20 11:44:11 följande:
    Hur har ni alla mått under graviditeten med illamående eller andra symptom?
    jag mår riktigt pissigt med mkt illamående, kräkningar och nu har jag börjat få ont i ljumskarna oxå (hoppas det går över foooort)
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?