Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Plly skrev 2010-10-14 18:47:48 följande:
    haha Ok det skulle vara en syn det!
    Ja verkligen
  • Hannathu

Hejsan!

Har varit på tredje läkarbesöket på fyra dagar nu... Värdena är oförändrade och jag har måttlig preeklampsi som det ser ut nu. Idag undersökte läkaren hur mogen kroppen var för förlossning och tappen var mycket mjuk, öppen en cm och ungefär 1½-2cm lång.  Så vid en ev igångsättning borde det räcka med att ta hål på fosterhinnorna och ev ge värkstimulerande dropp.

Räknar med igångsättning nästa vecka...

• Hannathu

Har ingen aning Lieben men den var öppen tillräckligt för att det skulle vara lätt att ta hål på hinnorna

• Hannathu
    Wehee skrev 2010-10-16 17:32:19 följande:
    Hej tjejer. Nu är vi hemma igen. Med världens finaste lilla dotter Livet känns just nu helt fantastiskt och vi bara tittar på henne och njuter. Förlossningen var jättelång och jobbig. Från att vattnet gick och värkarna började tog det ett dygn. Men från att jag var öppen 3 cm så tog det normaltid, tolv timmar. Men då var jag ju helt slut. Hur som helst...allt värt det. Skriver mer sen. Nu amning
    Stort grattis! Roligt att höra att det gått bra!
    Leiben skrev 2010-10-16 14:39:23 följande:
    från och med tisdag så räknas väl vår graviditet som fullgången?
    ja om jag fattar det rätt så det är därför de väntar minst tills dess att sätta igång mig
  • Hannathu
    Leiben skrev 2010-10-18 09:25:26 följande:
    hannathu: läste om slemploppen. hur känner du igen den? jag har ganske mycket (ursäkta) flytningar så jag har trosskydd mest hela tiden.
    Det var en stoooor klump segt lite blodblandat gult slem. Som bihåleinflamationsslem ungefär... Kan lixom inte vara så mkt annat. Innan det har det varit likadant men mindre klumpar
  • Hannathu
    Leiben skrev 2010-10-18 12:49:31 följande:
    oj råkade posta inlägget oklart.

men hannathu, händer det i veckan alltså? Har du ny undersökningstid?
    var på provtagning idag och ska lämna urinsamling imorgon så jag hoppas på besked imorgon eller onsdag
  • Hannathu

Jag har inte kunnat röra mig normalt på evigheter så jag är inget bra exempel

Men jag går kortare sträckor med en krycka och längre med två, det värsta är att ändra läge typ vända mig i sängen, ställa mig upp, då känns det som benen inte vill vara med alls...

Tyngden avhjälper jag med ngn såndär stödgördel eller vad man ska kalla det. Har använt dom som tröjförlängare men har upptäckt att de hjälper hålla upp magen jättebra!

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-10-21 09:31:41 följande:
    hm hannathu, hoppas allt är bra så du inte är dålig eller så kanske du helt enkel föder barn...?
    Jodå jag födde barn

Den 20e kom vår lille son!
    Blev igångsatt på eftermiddagen den 19e vid tvåtiden på eftermiddagen med en Bardkateter, som de drog ur ganska lätt nio timmar senare. Då var Han fortfarande inte fixerad utan de fick trycka ner honom och ta hål på hinnorna under en värk (som de fick reta fram), sen gick det fort. Drygt tre timmar efter att vattnet gick är han född, sista fem centimetrarna till att han var ute gick på mindre än en halvtimme.
  • Hannathu

Stressa inte ut några bebisar nu.... De mår bäst där de är Några bilder finns i min blogg, (skicka PM om ni tappat bort adressen) Där kommer även förlossningsberättelse, försöker skriva ner det jag kommer ihåg.

• Hannathu

Barnmorskan vi pratade med innan vi åkte hem (vi två på rummet fick ett privat hemgångssamtal som tog 1½timme och var jäääättetrevligt) sa att det var normalt om de bajsade mellan en gång var tredje dag och var tredje timme under amningen... (då räknade hon sånadär där de inte var färdiga som en)

Vi har hittills varit förskonade och bara gjort av med 5-7 om dagen

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?