Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Leiben skrev 2010-10-03 20:30:55 följande:
    jag läste på din blogg att du får ha kryckor :(   gud så jobbigt!
    Ja de är inte jätteroliga men hellre det än att ha värre ont
    Har gått på kryckor i tre år innan så jag är rätt van
  • Hannathu
    Leiben skrev 2010-10-04 10:15:33 följande:
    hej!

klarar knappt av den här vildbasen nå mer. han sover ju aldrig! hur ska det bli sen? Han kan ha värsta sparksessionerna i timmar och det är skitvaåldsamt. Han sprattlar och sparkar och trycker och bökar och skakar. fötterna är jättenära under revbenen så jag kan knappt andas och man kan se en fotstick upp skitmycket utbuktande upp eller åka tvärs över magen där upp i supertempo. ibland gör det ont i huden bär han trycker hårt med fötterna så det känns som tusen nålar inifrån. Ibland får jag också så plötsliga och hårda sparkar att jag blir rädd, hoppar till och måste ropa högt. Är det här normalt??? Jaghar aldrig hört kompisar som varit gravida innan prata så mycket om det iaf. I gårkväll kände jag mig så hårdhänt hanterad att jag höll på att börja gråta nästan.

hur upplever ni det här?
    har det precis så, fast som tur är är det lugnare vissa dagar och mellan 1 och halv sex på natten så jag får några timmars sömn
  • Hannathu

klarar inte att ha BH utan bygel... Det blir för tungt med mina 75HH

Men har däremot skaffat förlängare så det inte blir så tajt nu när bebisen trycker ut bröstkorgen...

• Hannathu
    Wehee skrev 2010-10-05 14:13:27 följande:
    Vad olika det är. Tycker inte mina växt speciellt mycket. Jag har fortfarande samma bh som innan.
    har samma BHar som innan men med förlängare nu sista veckorna... Har inte vuxit ett jota
  • Hannathu

Kappahl, cubus och Lindex har förlängare i alla fall och billigt ( typ 50kr för två)

det är lite olika avstånd mellan hakarna på så jag har från olika ställen till olika BHar

• Hannathu

har två par mammatrosor som jag bara har under strumpbyxor för annars skaver dom

har köpt två amningsbehåar från figleaves, en som jag hoppas kunna ha när mjölken rinner till och en när de stabiliserat sig lite... Den senare är liiite större än mina vanliga och ger jättesnygg form (har byglar dock) den större är bedrövligt ful men stor och billig

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-10-07 11:00:24 följande:
    en liten fråga om ekonimi;

hur gör ni med den när ni är mammalediga och har en mycket lägre inkomst?
    Vi tjänar ganska lika och har ganska lika förmåner från jobbet.
    Så vi kommer dela ganska exakt lika, jag kommer vara hemma på heltid till slutet av maj sen tar maken heltid till november. Sen börjar vi saxa några dagar i veckan var...
  • Hannathu

Ju mer lika man delar desto mer jämställdhetsbonus får man men jag vet inte hur mkt man får...

Med mitt jobb passar det bäst att jag kommer tillbaka i början av juni för då börjar högsäsongen, då slipper de ta in sommarvikarier som både är dyra i förhållande till hur mkt de hinner med och orsakar en massa fel

• Hannathu
    Plly skrev 2010-10-07 22:20:15 följande:
    Gaaaahhh, har nu varit inne och pillat i FK:s uträkningar igen och jag tror jag blir galen...måste väl boka in ett möte så dom får förklara...

Och NÄR ska man anmäla föräldrapenningen egentligen, ska man vänta tills ungen fått ett personnummer eller långt tidigare?

Vi har varit på infoträff på FK - det var faktiskt ganska matnyttigt även om all info finns på hemsidan oxå...

Man ska anmäla absolut senast samma dag som man vill ha föräldrapenning från. De rekommenderar två månader innan.
    Jag har begärt från beräknad förlossning och tänkte att om bebisen kommer tidigare så får vi ringa och ändra.
    Är sjukskriven till BF men försäkringskassan skulle absolut ha ett slutdatum så de har begärt komplettering från läkaren (det var den enda komplettering de ville ha och handläggaren sa att det inte var några problem bara de fick datumet)

Mitt SFmått har bara kollats tre gånger
    v 29 låg det på 28-29cm
    v 33 var det 32-33cm
    och nu i v 36 var det 34 cm
  • Hannathu

tänker du på de där inkomstpapprena?
    De behöver man inte göra något med alls förutom skicka in.

Låter bra att begär FP från dagen efter att sjukskrivningen är slut.
    Pappan/partnern kan tydligen smsa in till FK samma dag som de begär tillfällig FP för de där tio arbetsdagarna (eller 20 arbetsdagar som det blir för er då Nizzy) står på hemsidan.

Kommer de för tidigt är det bara att ringa eller ändra via nätet så fort det bara går eftersom man inte kan begära FP bakåt i tiden.

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?