Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

jag vill oxå hänga med här!

Efter ett antal års kämpande (sen 2001 när vi slutade med preventivmedel) och minst 6 missfall så har vi nu kommit till v 10+5 efter vår första IVFbehandling

Senaste VULet gjordes v 10+0 och såg jättebra ut, ska på UL v 14+0 igen för att stilla oron...

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-04-17 10:49:01 följande:
    Åh, vad jag vill supergratta dig!!! 6 missfall??!!! sånt tror man inte ens kan få hända i livet. hur i helsike klarar man av sånt? hur hjälpte ivf just det? Härligt att du kommit så långt och att allt ser bra ut. Nu bara måste det vara din tid!
    Tack!
    Missfall är ett helsike att gå igenom först så tänds hoppet sen är det ngn som slår ner en i skorna igen, vågar inte tro på ngnting förrän jag har ett barn i famnen för så skeptisk har jag blivit. Är rädd att inte våga njuta av graviditeten överhuvudtaget om det går vägen.

Ärligt talat så vet jag inte om IVFen gjort ngn nytta alls eller om det är slumpen, men de kan ju styra hormonerna lite mer efteråt. Har fått progesteron och trombyl från start den här gången så det kanske har gjort sitt... Eller så beror det på att de valde det bästa embryot
  • Hannathu

Vad härligt att läsa om er andra och hoppet som lyser igenom oron. Det behövs verkligen när man själv knappt vågar hoppas.

Grattis och jag håller tummarna för er allihop!

Jag hoppas verkligen att oron minskar om/när man känner ngn därinne som rör sig men det är måååånga veckor tills dess, är det ngn mer än jag som helst hade vridit fram klockan några månader?

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-04-20 11:44:11 följande:
    Hur har ni alla mått under graviditeten med illamående eller andra symptom?
    jag mår riktigt pissigt med mkt illamående, kräkningar och nu har jag börjat få ont i ljumskarna oxå (hoppas det går över foooort)
  • Hannathu

Eftersom det var IVF denna gången och jag berättade om den så har alla kollegorna frågat hur det gått. Har varit sjukskriven några dagar efter varje missfall och har sagt vad det handlar om till chefen och bett henne att INTE hålla tyst om varför jag är borta.

Det är ju inte ngn hemlighet att vi har problem och de flesta frågar hur det går, vad som är nästa steg, de peppar och stöttar. Men så är vi 15 pers och de flesta är mellan 25 och 37 år gamla och har/ ska ha barn så miljön är väl lite speciell...
    Ett par av kollegorna är fenomenala på att känna av när ngn är gravid så INGEN har lyckats hålla ngt hemligt de magiska 12 veckorna, inte ens killarna...

• Hannathu
    NorrVimpel skrev 2010-04-25 15:27:55 följande:
    Hannathu: Då det gäller killarna så måste det väl vara deras glädje över att bli fäder som hon känner av
     den ena som alltid har rätt är en karl
  • Hannathu
    Ellish skrev 2010-04-25 17:42:46 följande:
    Hänger på jag med :) v 10 (9+3) Tog över tre år att komma till + :( Men gravid är jag , och visst är vi glada men kan inte riktigt än glädjas åt det och har kanske inte heller riktigt fått in i huvudet än att jag faktiskt är gravid. Konstant orolig ( jobbigt )
    Välkommen och grattis!

Vilken behandling gjorde ni? IVF eller ngt annat?
  • Hannathu
    Ellish skrev 2010-04-26 15:26:49 följande:
    Tackar :) Vi gjorde ingen behandling , utan vi börja prata om att ta kontakt med KK för att börja en utredning. Då tog det sig helt plötsligt. Trodde BM ljög för mig när testet var positivt.
    Så härligt! 
    Vi blev oxå spontant gravida precis när vi började utredning men sen gick det ju inte vägen tyvärr... Håller tummarna för er!
  • Hannathu
    Ellish skrev 2010-04-27 17:59:22 följande:
    Jo det hoppas vi med! Är konstant orolig :( går in i vecka 11 i morgon. Ni har inte påbörjat någon ny behandling?
    Nu är jag i v 12+1 tack vare IVFbehandling, såhär långt har vi aldrig kommit med ett levande barn i magen innan så hoppet ökar

Blev sjukskriven för illamående igår och då passade läkaren på att kolla så att den därinne mådde bra och den verkar trivas utmärkt, viftade lite på armar och ben men var rätt lugn
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?