Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

NorrVimpel skrev 2010-05-06 15:40:41 följande:
    Hannathu:Alltid något, jag storbölade för att jag inte kan gå och titta på när de släpper korna på grönbete i helgen då jag måste plugga. Jag ville äta bullar och dricka mjölk och titta på kor. I dag blev jag dock tröstad då jag såg att de släpper ut korna även nästa helg fast på ett annat ställe
    Underbart!
    Kosläpp eller för den delen hästsläpp är roliga att se, räcker ju med att man byter hage till sommarhagen för att de ska bli som tokiga
  • Hannathu

v 10+0 var vår knappt 3,5cm... och v 12+0 dubbelt så stor ungefär (6 cm)

och när det är så tidigt är ju alla foster ungefär likastora... (vår har legat precis på måttstocken enl apparaten)

• Hannathu

Lyckades visst radera början av inlägget *skäms*
    skriver in den ingen så får ni läsa tillsammans med #198

Ellish:
    Att du bara skulle vara i v10 och ha en bebis därinne som är 7 cm känns väl inte så logiskt? snarare v13-14?

• Hannathu
    Wehee skrev 2010-05-12 14:11:56 följande:
    Precis hemkommen från RUL. Allt såg toppen ut. Gud så söt den va Fick nytt bf, 101013. Lycka!!
    Härligt!
    4 veckor kvar för mig, längtar dit.
    I förrgår var vi hos läkaren och fick se att den därinne levde. Blev fortsatt sjukskriven för illamåendet i 15e veckan och kräks värre än tidigare, hoppas att det går över snart men det är det värt bara det kommer ut ngn levande.
  • Hannathu
    Leiben skrev 2010-05-12 16:16:19 följande:
    men gud vad jobbigt att du kräks så! Usch! JAg tycker det är nog jobbigt att bli liggandes på em/kvällen ett par timmar med dov och konstigt illamående-känsla.  Jag har också vul om lite mindre än 4 veckor. Längtar! Imorse fick jag panik för helt plötsligt såg min mage jätteplatt ut och jag kunde dra in den helt. Men den är väl där inne nånstans ändå hoppas jag...
    Tycker det är skönt att magen inte är svullen längre, snart blir det ju bebismage av den istället

Sålänge det kommer ut ett levande barn så tar jag vilka obehag som helst, det är i alla fall skönt att vara sjukskriven så jag slipper fundera på hur jag ska klara av att komma upp till jobbet
  • Hannathu
    Ellish skrev 2010-05-12 20:06:41 följande:
    Någon mer än jag som är konstant hungrig? Knapprar morötter så ser väl ut som en kanin snart
    Jag gick från att vara konstant hungrig till att aldrig vara hungrig för 3-4 veckor sen, så v 10-11
  • Hannathu
    Ellish skrev 2010-05-13 10:45:28 följande:
    Okey , det låter inge roligt det heller :(
    Det funkar, jag vet ju att jag måste äta så jag gör det. Det är inga problem att äta när jag gör det men jag blir stoppmätt fortare.
  • Hannathu
    Wehee skrev 2010-05-16 20:13:38 följande:
    I morse kände min man buffar från utsidan för första gången. Han brukar lägga kinden och örat mot magen för att lyssna men idag fick han tre kickar på kinden istället. Så häftigt! V 20 idag. Äntligen börjar graviditeten ta fart känner jag Jag har bara gått upp ett kilo hittills. Jag äter massor så jag vet inte var det tar vägen. Hoppas jag går upp som man bör till den kommer, har fått för mig att det är bra att ha lite extra hull på sig.
    ååååh så härligt! Längar tills den dagen jag känner ngt själv ens.

Har inte gått upp ngt alls än och hoppas att jag inte går upp mindre än vad graviditeten väger (10-14kg) eftersom jag har rätt mkt att ta av.
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?