• Lololo

Gravida i Västerås trakten

flyttar hit till andra trimestern nu hoppas ni hänger med....

• Svar på tråden Gravida i Västerås trakten
  • Familjen Rockström
    Monchichi skrev 2010-05-12 08:32:51 följande:
    Hej!Smyger mig in här om det är ok. Jag är dock långt distanserad av er andra och har bf slutet på december, men det vore ändå kul att "hänga" med några som kommer vara hemma samtidigt.Det blir andra barnet för oss, har sedan tidigare en son född juli -08.
    Grattis och välkommen :) jag ska ha barn i slutet av oktober. vist är det härligt att lära känna lite mammor som kommer vara hemma sammtidigt :) jag har en dotter född 1 aug -08
    lova2010 skrev 2010-05-12 09:50:11 följande:
    Var hos barnmorskan i måndags, och frågade lite om föräldrautbildningen. Hon sa att den skulle "förmodligen" börja i juni, för sen blir det semestrar, men dom visste inte.. Hon lät jätteosäker. Blev lite orolig, bara för att man ska ha barn i augsuti när dom har semester ska man väl inte behöva klara sig utan utbildning?Får man gå på något annat MVC om det nu skulle bli så? :( Blev lite besviken faktiskt...
    va konstigt. jag började min föräldrautbildning i maj (var beräknad 29 juli) så klart man ska hinna få gå på den! fall hon nu säger att det inte blir något så fråga henne om du inte kan gå på någon annan vårdcentral. på carema startar det 2 varje månad (om jag inte mins fel)
  • Anna76
    lova2010 skrev 2010-05-12 09:50:11 följande:
    Var hos barnmorskan i måndags, och frågade lite om föräldrautbildningen. Hon sa att den skulle "förmodligen" börja i juni, för sen blir det semestrar, men dom visste inte.. Hon lät jätteosäker. Blev lite orolig, bara för att man ska ha barn i augsuti när dom har semester ska man väl inte behöva klara sig utan utbildning?Får man gå på något annat MVC om det nu skulle bli så? :( Blev lite besviken faktiskt...
    Vi har redan fått börja vår föräldrautbildning! Tror inte att ni blir bortglömda, vår känns nästan lite tidig... Igår diskuterade vi förlossning och det känns ju lite avlägset när man är i v.25...
    Det kommer säkert inbjudan i juni.
  • Monchichi

Tack tack tjejer!

lova2010: Jag har precis klivit in i v. 9.

Konstigt om ni skulle missa föräldrautbildning bara för att du är beräknad till straxt efter semestrar. Var går du? När jag väntade sonen var jag beräknad till början av augusti och vi hade föräldragrupp i slutet på maj. Men jag tror som Anna76 att du behöver inte oroa dig.

Familjen Rockström: Vad kul då är och blir våra barn jämngamla

Anna76: Hej, dig känner jag ju igen från en annan tråd

• lova2010
    Anna76 skrev 2010-05-12 10:37:36 följande:
    Vi har redan fått börja vår föräldrautbildning! Tror inte att ni blir bortglömda, vår känns nästan lite tidig... Igår diskuterade vi förlossning och det känns ju lite avlägset när man är i v.25... Det kommer säkert inbjudan i juni.
    Hoppas det! Längtar så :) Är inte riktigt samma sak att sitta och läsa i böckerna tillsammans hemma :)

Fick du reda på något nytt om förlossningen? :)
  • Svampp

lova: Jag börjar också bli lite fundersam på hur det blir med föräldrautbildning. Inte hört något än, och jag hoppas verkligen man får ut inbjudan några veckor innan iaf, annars kommer jag få supersvårt att ändra möten och sånt på jobbet så jag kan gå. Och sambon ska utomlands med jobbet en sväng i juni troligen och ev på en fiskeresa så det vore ju också läge att kunna planera in... jaja, håller tummarna för att jag får veta senast nästa fredag när jag ska till barnmorskan nästa gång. Vilken MVC hör du till? Jag har bytt till Gryta nu.

• lova2010
    Svampp skrev 2010-05-12 11:54:32 följande:
    lova: Jag börjar också bli lite fundersam på hur det blir med föräldrautbildning. Inte hört något än, och jag hoppas verkligen man får ut inbjudan några veckor innan iaf, annars kommer jag få supersvårt att ändra möten och sånt på jobbet så jag kan gå. Och sambon ska utomlands med jobbet en sväng i juni troligen och ev på en fiskeresa så det vore ju också läge att kunna planera in... jaja, håller tummarna för att jag får veta senast nästa fredag när jag ska till barnmorskan nästa gång. Vilken MVC hör du till? Jag har bytt till Gryta nu.
    Jag hör också till Gryta :) träffade ju Susanne nu i måndags, så nu har jag erfarenhet av båda barnmorskorna där ;)
    Det var Gun-maj som skulle hålla i föräldrautbildningen iallafall sa Susanne, och Gun-Maj är sjuskriven till slutet av maj, så man borde få reda på det i början på juni sa Susanne :) Så, HOPPaS!
  • LalaAndTheBean

Håller tummarna för er =)
    O ni skulle ha tillhört Läkargruppen på källgatan... Våran föräldrar utbildning startar på måndag... känns kanske lite långt eftersom man har BF i september men men... skönt o veta att den drar igång...

• lova2010
    LalaAndTheBean skrev 2010-05-13 06:51:20 följande:
    Håller tummarna för er =) O ni skulle ha tillhört Läkargruppen på källgatan... Våran föräldrar utbildning startar på måndag... känns kanske lite långt eftersom man har BF i september men men... skönt o veta att den drar igång...
    Gud vad skönt!
    Får hoppas att våran kommer sen...Ska anmäla mig till en profylaxkurs på internet annars, det finns en som hon "Doktor Åsa" håller i som är webbaserad kurs typ, med tillgång till barnmorska osv :)
  • LalaAndTheBean

Håller tummarna för dej o svampp att den kommer igång snart!
    Den där kursen lät juh spännande =)

• Tanja Thim

Jag har fått en inbjudan till föräldragrupp i Juni och jag har bf i september. Så dom kommer nog snart annars kan man ju ringa till bm och fråga :)

Svar på tråden Gravida i Västerås trakten