Gravida i Västerås trakten
flyttar hit till andra trimestern nu hoppas ni hänger med....
flyttar hit till andra trimestern nu hoppas ni hänger med....
Det hade juh vart skoj... ser ut som att det e många som är intresserad av gravid yogan =)
vi är hitlis 4 stycken som vill börja på yogan, jag, LalaAndTheBean,Lololo och lova2010 någon mer? eftersom det inte fans så många platser så tänkte jag boka intresse till 4 personer. väntar på samtal från läraren nu. det kostar 590kr för 6 gånger
Famljen Rockström: Jag är också intresserad av yoga om det inte ligger för dumt till tidsmässigt! Jag pendlar ju från Kvicksund så hoppas på att det börjar runt 16.30-18 ungefär nån vardag.
Ikväll på infon om förlossning så tänkte jag bara säga att jag har flätor och en beige tunika med vit långärmad under om nån som går har lust att säga hej!
kopierar infon från hemsidan:
Gravidyogan innehåller mjuka yogaställningar, andningsövningar, meditation
samt avslappning. Gravidyoga ger Dig de viktigaste verktygen inför förlossningen:
kroppsmedvetenhet, förmågan att slappna av, fokusera och kunna använda andningen
som smärtlindring under värkarbetet.
Med Yoga skapar Du trygghet inför förlossningen samt att känna tillit till kroppens
förmåga att föda barn. Det medför att Du blir trygg och säker på Din förmåga att
hantera smärtsamma värkar under förlossningen.
Du kan då släppa taget om oro och spänningar när Du ska föda Ditt barn. Det hjälper
Dig också att bygga upp en lugn styrka och inre balans som hjälper Dig att klara alla utmaningar.
Under kursen får Du lära dig den profylaktiska, rytmiska andningen som är
ett mycket bra stöd och hjälp i förlossningsarbetet. Vi kommer även att gå igenom
yogaställningar som Du kan använda under förlossningen. I meditationen kommer
vi att fokusera på närheten och kontakten med Ditt väntade barn.
Ta gärna med Dig en egen yogamatta, varm tröja, kudde och filt.
Tänk på att inte äta två timmar före passet eller inta endast en lättare måltid.
Torsdagar kl.19.00-20.15
Extra insatt kurs Tisdagar kl 16.30-17.45 , start v.10 (Katrin T.B)
VARMT VÄLKOMNA
Ylva-Li Lindahl, barnmorska
Familjen Rockström: Om tisdagstiden kommer hålla på i sommar med passar den mig perfekt! Ang torsdagstiden, är det 18-19.15 eller 19-20.15 som stämmer? Det står olika i de två inläggen. Är det 18 funkar det för mig, börjar det 19 är det mer tveksamt om jag orkar vänta så länge efter jobbet. Då måste jag nog hitta nån som vill hålla mig sällskap en timme eller två :D
godmorgon!
vilka var ni som var där igår? :) jag har inte kikat på folks bilder så jag kände inte igen någon, haha ;)
jag hade iallafall jeans och marinblå/vitrandig tröja på mig, och brunt hår =)