• Lololo

Gravida i Västerås trakten

flyttar hit till andra trimestern nu hoppas ni hänger med....

• Svar på tråden Gravida i Västerås trakten
  • Umm Elias

Usch mardrömmar har jag haft tidigt i båda mina graviditeter, fråga bm om dem när jag v'ntade sonen och enligt henne var det väldigt vanligt och ett sätt att undermedvetet bearbeta eventuella skador, missbildningar etc..

Jag drömde massa sjuka grejjer med sonen men den absolut sjukaste var när "bebisen" var inne i en kolsyrad flaska och skulle skakas ut, när jag skakat ut "den" var det en liten elefant..haha...Jag älskade den lilla som galet... En annan dröm skulle man hämta bebisarna på rullband utanför bb, osv... Helt galna drömmar!

• Umm Elias
    Monchichi skrev 2010-05-17 08:41:15 följande:
    Umm Elias och Medusan: Jag ska ju inte ha förrän till jul, men på andra sidan årsskiftet kommer min son också vara hemma med mig. Han blir två i sommar så han är ju också iofs lite yngre men det gör väl inte så mycket kanske? Ses också gärna!Familjen Rockström: Var det ni som bodde i Oxbacken? Har ni dottern på något dagis i närheten? Vi bor på Jakobsberg och ska skola in i Augusti, därför jag frågar.
    Elias fyller 2 den 26/5 ! När fyller din pojke? Var bor du ngnstans?
  • lova2010
    Umm Elias skrev 2010-05-17 11:51:49 följande:
    Usch mardrömmar har jag haft tidigt i båda mina graviditeter, fråga bm om dem när jag v'ntade sonen och enligt henne var det väldigt vanligt och ett sätt att undermedvetet bearbeta eventuella skador, missbildningar etc.. Jag drömde massa sjuka grejjer med sonen men den absolut sjukaste var när "bebisen" var inne i en kolsyrad flaska och skulle skakas ut, när jag skakat ut "den" var det en liten elefant..haha...Jag älskade den lilla som galet... En annan dröm skulle man hämta bebisarna på rullband utanför bb, osv... Helt galna drömmar!
    drömmer också jättelivligt just nu, både mardrömmar oh mysiga drömmar, och römmar gällande bebisen, kan vara herlt slut när jag vaknar :S
  • Monchichi

Umm Elias: Snart tvåårskalas Min lilleman fyller 19 juli. Vi bor på Jakobsberg, bakom djäkneberget. Ni?

Familjen Rockström: Justja, glömde kommentera men jag drömde mycket mardrömmar med sonen och vågade varken tro på eller berätta förrän vi varit på rutin-ul, att faktiskt VI väntade barn. Jag föreställer mig att det är rätt vanligt att man oroar sig, för det är väl därför man drömmer så tokigt. Men man får komma ihåg att de allra flesta graviditeter går bra. Lycka Till imorgon!

• Familjen Rockström
    Monchichi skrev 2010-05-17 08:41:15 följande:
    Umm Elias och Medusan: Jag ska ju inte ha förrän till jul, men på andra sidan årsskiftet kommer min son också vara hemma med mig. Han blir två i sommar så han är ju också iofs lite yngre men det gör väl inte så mycket kanske? Ses också gärna!Familjen Rockström: Var det ni som bodde i Oxbacken? Har ni dottern på något dagis i närheten? Vi bor på Jakobsberg och ska skola in i Augusti, därför jag frågar.
    min dotter kommer också vara hemma med mig (hon fyller 2 år i sommar) jag träffas också gärna.

ja vi bor på oxbacken. vi har fått stått i kö sen dec-08 för att hon ska komma in på en förskola här i närheten (kön är otroligt lång) så hon började på hammarbys förskola (en rikgt dålig förskola, om jag får säga mitt) men nu i aug så kommer hon börja på kristinagårdens förskola (ligger vid djäkneberget) jag har bara hört bra om den förskolan så vi är riktigt glada att vi har fått plats där. vart ska din son börja?
  • Monchichi

Familjen Rockström: Vad kul, min son ska också börja på Kristinagården i augusti. Synd för er att det inte blev så lyckat på Hammarby, men får hoppas det blir bra nu, det tror jag säkert.

Roligt, vi verkar ju vara ett par stycken som vill ses med syskon och bebisar sen

• lova2010
    Tanja Thim skrev 2010-05-18 12:13:09 följande:
    Hur blir det med fikat? skulle vara väldigt roligt:)
    tycker jag med, kan inte alla ge förslag på några tider dom kan till exempel? :)
    jag skulle gärna vilja veta hur gamla ni är också, är lite nyfiken ;)
  • Svampp

För mig passar det bäst med fika:

Onsdagar eller torsdagar ca 17-tiden
    Fredageftermiddagar

Tisdagar ca 17-tiden funkar ibland, oftast jämna veckor.

Jag bor ju i Kvicksund så är skönt att ta det i samband med jobbet.

Är för övrigt 29 år =)

• LalaAndTheBean

För mig passar det bäst på fredags em =/
    Har lagt mitt schema på kvällstid... tråkigt men  jag får sova ut på morgonen blir så trött annars =)

Jag är me 29 =)

Svar på tråden Gravida i Västerås trakten