Allergitråden
Ska göra pricktest om 2 veckor.. Spännande spännande !!
Visst är man helt sjuk som tycker det är spännande!
tes, det verkar inte bättre än att jag också får ledvärk från majs...
Majsstärkelse verkar funka, men det innehåller väl lite proteiner... Garbos quinoabröd funkar bättre än Moillas flatbröd t.ex Majsmjöl ger mig klåda och förstoppning och ledvärk vad det verkar.. Men funkar i mindre mängder.
Här funkar inte Althéra alls. Testat 4 gånger nu och sista gången var maken hemma för att han själv skulle få se och komma till samma slutsats som mig... Vilket han gjorde.
Har dock lite beslutsångest om vad som är bäst att testa härnäst då det är fiskolja i Pepticate och fisk är jag hundra att han inte tål även den vasslebaserad som Althéran), Profylac är vassle om det nu är vasslen han reagerar på. Nutran är det sojaolja i och soja finns väl en stor risk också med tanke på hans syskon så nu blir det Neocate. Men den innehåller majs... Eller ja, det är ju glukossirap av majs som ju både jag och sonen inte fixar helt. Men, men någonstans måste vi börja...
Han är nu 6 månader fyllda och vi har inte börjat med smakisar och hade väl tänkt att försöka lite med gröt men vill ha någon ersättning som funkar först så vi kan berika gröten... Han verkar vara betydligt mer känslig än sina syskon om man säger så, så vart det här slutar får vi se... I den här takten så kommer vi väl inte veta det innan han är några år..
Jag kom på en följdfråga Hur lång tid efter ett allergenintag har era barn fått nässelutslag? Och då menar jag med säkerhet på vilken allergen det handlar om (inga gissningar på allergen, men det gör inget om ni gissar tid).
Efter händelsen igår med sellerin, så finns det ett osäkert kort med i leken. Dock låter det väldigt långsökt att reagera så starkt så långt efteråt. Det är därför jag vill höra hur lång tid det har gått för era barn att få nässelutslag från att de blivit utsatta för en allergen.
Läkaren hade skrivit "ges på kvällen". Eftersom det kan uppstå en del biverkningar så tycker jag det låter knasigt att ge det på kvällen, men men. Vi får väl testa och se.
Dessvärre har lillskiten återigen fått i sig något. Eller jag fått i mig något. Nu när maken tog och bytte till pjamas så har han utslag av kisset igen. Han är även högröd i ansiktet. Suck!
Vilket betyder att det är något nytt/annat också som ställer till det. Nu börjar han ju bli lite mobil också och stoppar ALLT i munnen. Är så less på det här.
Angel, vad hette de där klubborna med täckande "kräm". Måste be om de för han blir riktigt kass överallt där kisset kommer, och då har han inte bajsat än, så det lär bli värre...
Tur i oturen att man har totalkoll på vad jag stoppar i mig. Bara lite för mycket felmarginal med allt han suger på själv...
Kan väl tillägga att han precis får den nya medicinen, så det är inte den som är orsaken...