• Tibell

Allergitråden

Så här ser alltså Bellas "vete prickar" ut. Dessa får hon när hon fått i sig vete. Det syns nog inte men hon har på läpparna, på insidan av läpparna och på tungan. Astman är kass trots massa mediciner, hon är tokförstoppad men mår annars rätt bra. Det är ju trots allt vete hon tål mest av faktiskt..

• Tibell

ViFrånLandet : härligt att det funkat så bra :) värmer ett trött mammahjärta!

Hur det gick för oss ser du i mitt senaste inlägg. Men på det stora hela har det funkar rätt hyfsat. Vi har fixat all mat själva faktiskt..

• Tibell

Mithrandil : fy vad tråkigt att läsa :( skickar stor kram!!
    Angående neocaten vet jag inte än. Dietisten skulle ringt förra veckan men gjorde aldrig det. Ringde själv flera ggr varje dag utan att få tag på henne.
    Ska ringa igen i morgon!

• Tibell

Frökenlindström : tål hon havre ? Annars är ju havredrycken kalciumberikad.

Trist med nässelutslag :( hon kan inte ha fått i eller på sig något knas? Legat i gräset ? Skönt att det försvann fort i allafall :)

• Tibell

Lalalong: hade hon några eksem innan provoceringen ?? Annars skulle jag nog tippa på att det fortfarande är mjölken som är boven.
    Det tar ca 14 dagar för mjölken att försvinna ur systemet. Och just eksem är sååå envist. När Bella fått eksem kan det sitta i flera veckor efter hon fått i sig något galet.
    Vad smörjer ni med? Det ser ju riktigt illa ut och behöver nog något bra.
    Hon kanske har fått svamp i det och behöver en svampsalva ?

Annars ligger som sagt soja väl tillhands. Har hon reagerat på det innan ? Något hon äter dagligen ?

• Tibell

Vi smörjer med mildison, men den räcker tyvärr inte alltid till.
    Sen använder vi locobase repair.
    Men ring barn imorgon och begär något starkare.
    Håller tummarna att det ger med sig tillslut!

• Tibell

Kavat : man måste nog inte ha feber i samband med vattkoppor, men det är nog rätt vanligt. Vattkoppor ser ut som små vätskefyllda finnar. Svinkoppor brukar sitta i klungor och mer se ut som stora sår. Mollusker har jag alltid fått för mig se ut som små hårda vårtor.. Typ?
    Hosta kan man få i samband med infektioner.
    Har du ingen bild på prickarna ??

• Tibell

Kavat skrev 2011-04-27 20:24:22 följande:
    Misstänker vattenkoppor. Lilleman har hostat i två veckor nu. Tog minst en vecka innan han blev förkyld. Han har värsta 3 års trotsen och hosta och trött och grinar och gnäller mest. Eksemen blir ju kassa också när han är sjuk...
    Liten började i måndags att hosta. Han har varit gnällig och haft två prickar/blåsor (som inte är eksem) på halsen och nu såg vi två på armen  och så steg febern till över 39..
    Dottern verkade ok fram tills ikväll nu ligger hon och vrålar och skriker (maken är där) och har ont. Röd och eksem i underlivet igen som nästan är sår. Vi vet inte vad som orsakat det heller!! Hon äter ju typ inte så varierat och har ju varit hemma från dagis... Har liksom ingen aning vad jag ska börja leta...!

Någon som vill byta? Drömmer Flört
    Usch då.. Lät inge vidare =(
    Om det nu är vattkoppor kommer det märkas rätt snart. För på 2-3 dagen exploderar det massvis med koppor. Så var det i allafall för töserna
    Så här såg Tildes första koppor ut

Kanske till någon hjälp ?

Men byter helst inte ;) Tildes mage mår bra nu med movicol, pollen är inte såå farligt för hennes del för tillfället och Bella är ÄNTLIGEN stabil i astman efter en låååång vinter. Däremot tokhård i magen efter påskens miss med vete. Matvägrar gör hon med. Och fult röd runt munnen.
    Men annars är allt toppen =)
  • Tibell

Alrro : vad det idag ni skulle göra lungröntgen ? Mår hon bra nu? Fått några svar på allergitesterna?
    Vi har inte hört något om Bellas än. Iofs bara 1.5 veckor sedan de togs :)
    Ska ringa barn i morgon i annat ärende och ska kolla om de fått svar. Var bara hasselnöt vi testade denna gång. Pollen ska tas i augusti

Svar på tråden Allergitråden