• Tibell

Allergitråden

Nu såg jag, nästan en vecka alltså :(

Och du har inte börjat med något nytt alls i kosten sedan förra måndagen ??

Tycker nog du ska söka hjälp imorgon så de kan kolla vad som är tokigt..
    Det borde väl inte vara något envist magvirus? Då borde väl ni vara sjuka med?
    Hoppas hon kryar på sig snart!

• Tibell

Lolo21 : lilla stumpan :( så dåligt ska hon inte behöva må! Hoppas verkligen ni får hjälp i morgon!!

• Tibell

Dagens läkarbesök gick bra trots allt. Dock blev det mest prat om hennes astma eftersom det är den som krånglat mest i vinter.
    Men det togs nya prover på hasselnöt. De andra nötterna ville hon inte testa eftersom Bella aldrig reagerat.
    Hon kommer såklart aldrig få smaka nötter ändå..
    Tog upp detta med att Bella alltid får eksem när hon går i bara blöja men fick aldrig något svar på vad det kunde bero på.. Inga allergitester gjordes i allafall

Antar ju att det beror på tex damm eller något. Men men , vi får helt enkelt ha heltäckande kläder på henne.
    Hennes förstoppningsproblem hann vi knappt ta upp eftersom tiden rann iväg. Men hon föreslog att vi skulle öka dosen til 20 ml, vilket motsvarar två vuxendoser. Känns inte riktigt ok till en liten höna som endast väger 8710 g..
    Annars kunde vi alltid ge utav Tildes movicol tyckte hon..
    Nämde Neocaten men hon svarade bara att vi skulle ta det med dietisten. Men är det dietisten som avgör det ?
    Ska ringa henne i morgon i allafall så får vi se vad hon säger.
    Annars löser det sig på annat sätt
    Tack Mithrandil <3

• Tibell

Alrro : man kan nog vara hur känslig som helst ... Tyvärr :(
    Bella är sååå känslig för ägg och reagerade på en mm stor bit som hon dessutom spottade ut genom att få massa eksem och frätande vatten diarré i 14 dagar !
    Hoppas reaktionen går över snabbt!
    Och håller tummarna att proverna ser bra ut!

• Tibell

Pratade med Bellas dietist idag. Hon skulle fundera om vi skulle få Neocate eller inte men ville helst skriva ut pepticate.
    Men jag propsade på neocaten så får väl se vad hon beslutar om.
    Sen ska vi även få lite natruligt glutenfria varor på livsmedelsanvisning också, något vi inte haft innan. Snacka om att matkontot kommer sjunka en del ;)
    Men hon är lite osäker på vad Bella tål och inte tål så hon ska skicka hem lappar som vi själva får kryssa i.
    Känns som om man ÄNTLIGEN fått gehör både gällande allergier och astman.

Känns dock inte helt ok att längden stått stilla så länge, 5 månader nu. Fler vars barn stannat i längd?? Vad var orsaken ??

• Tibell
    Allrona skrev 2011-04-19 19:40:45 följande:
    Älsklingen - undermedicinerad astma!? Det är ju i alla fall läkarnas nya teorier om varför min lillas tillväxt är dålig. Hon hade också stått still på längden igen nu har de tagit sköldklrteltester också och några fler tester som jag inte vet vad det var. Och så ska vi få göra lungröntgen!
    Har ni fått svar på svettestet?
    Mycket lutar åt att den varit undermedicinerad eftersom hon varit påverkad dagligen sedan exakt 5 månader.. Klickar ju rätt bra när man tänker efter ?!
    Hur länge har din lilla stått still på längden ??
    Bella ska ju utredas nu för lite olika lungsjukdomar och jag blir görnojig att något ska visa sig där =/ Men samtidigt tror jag att allt egentligen handlar om astman.
    Svettestet gick inte att läsa. Hon svettades för dåligt så vi ska göra ett nytt i gbg. Remiss är skickad
  • Tibell
    Allrona skrev 2011-04-19 19:53:58 följande:
    Hon hade stått still först två månader sen hade hon växt 0,5 cm sist och nu still igen. Jag blir också nojjig över alla utredningar men samtidigt är det ju skönt att de utesluter allt som är möjligt så det bara återstår astma och allergier som vi ju blivit vana vid
    Bra att få komma till gbg och göra svettestet eftersom de nog kan det bättre där, för jag gissar att ni ska till cf-kliniken där?
    Ingen aning om vart vi ska =) Jag hoppas det blir relativt snart så man kan slippa denna väntan och oron..

Läkaren påpekade dock om Bellas rinnande näsa ( genomskinlig rinnsnuva ) och undrade hur länge hon haft det så.
    Tja typ några månader.
    Hon bara skakade på huvudet och muttrade något om pollen. Hennes näsa rann massa förra våren/sommaren med men det skyllde vi på allt annat. Så nu ville hon att vi skulle hålla koll på hur hon reagerar på pollen i vår/sommar.
    Suck..
  • Tibell

Mithrandil: ja visst låter det dumt ? Så skulle hon vilja skriva ut pepticaten kommer jag protestera. Då kan vi lika gärna ha kvar altheran. Men det lät som att vi skulle testa neocaten. Får nog svar imorgon.

Men då har ju Amanda växt lite i allafall :) Bella har stått helt stilla. Men läkaren var inte något orolig alls. Så jag ska försöka inte vara det heller ;)
    Har inte förväntat mig att Bella ska bli någon stor tös eftersom jag är väldigt liten. Men någon mm kunden hon väl växa ändå .
    Hur lång är Amanda ??

• Tibell

FrökenLindström : vad skoj att se dig här :) hur mår ni? Är lillan fortfarande symtomfri från sin astma?

Det kan nog vara olika. Allt från nässelutslag , diarré, förstoppning, andningsproblematik eller eksem. Tja lite alla möjliga reaktioner skulle jag tro!

Svar på tråden Allergitråden