• Tibell

Allergitråden

FrökenLindström: ja det låter ju lite likt en reaktion mot fisk. Hon har inte fått fisk innan på dagis då?? Vilken fisk var det ? Man kanske kan tåla en och inte en annan.
    Hade jag varit du hade jag tagit reda på vad mer hon ätit idag och kolla om hon kunnat äta fisk fler ggr på dagis utan reaktion

Vilka allergier har hon ? Kanske något som lyckats slinka med?

• Tibell

Hej alla..
    Hur mårs det här inne ?? Fler barn som har det jobbigt med pollen nu ?

Har fortfarande inte fått svar från Bellas dietist angående neocaten. Har ringt flera ggr varje dag men inget svar. Inte heller några papper i lådan om mat på livsmedelsanvisning.
    På tisdag kommer en arg mamma ringa till henne...

Annars mår vi väl sådär. Har varit inne och inhalerat Bella idag igen. Vi skulle egentligen bara hämta hennes pariboy men så tog vi en syresättning på henne med som visade 94-95. Hon lät även tät när läkaren lyssnade på lungorna. Efter två omgångar ventolin lät hon bättre. Men hon är långt ifrån pigg..lillskrutt
    Dessutom har hon sina "veteprickar" runt munnen. Ser nästan ut som nässelutslag i miniatyr. Har dessutom röda utslag på tungan. Hon får alltid kass astma om hon råkat pilla i sig vete, skulle inte förvåna mig om jag har rätt..

• Tibell
    SmillaMilla skrev 2011-04-21 21:08:15 följande:
    Älsklingen87: vill du titta vad de innehåller? Glukossirap? Hittar ju inget godis utan allt.
    Har redan köpt hem dem =) Har för mig att Kavat tipsat mig om dessa men ville bara dubbelkolla! Innehållsförteckningen ser ok ut men man vet aldrig.
    Så detta godiset ska nog vara utan allt..

Hur går det för er ? mår barnen vättre ? Fått svar på glutentestet ?
  • Tibell
    Miralicia skrev 2011-04-21 21:43:05 följande:
    Japp, det ska det vara. De är med majsglukossirap.
    Åh toppen =) Tusen tack!

Tänk vad märligt egentligen när man faktiskt blir tårögd på riktigt för att man kan köpa godis till sitt barn. Hon kommer vara världens lyckligaste i morgon när hon finner sitt lilla påskägg =)
  • Tibell
    miracle maker skrev 2011-04-21 21:57:45 följande:
    Har även fått astmamedicin utskrivet nu så vi slipper åka in med henne varje gång hon blir förkyld. Skönt.

Trist för er att Bella har det så jobbigt! Stackars liten! Och så är det ju så otroligt frustrerande att behöva vara bråkig förälder hela tiden!!

Hur är det förresten med Bellas vikt nu? Läkaren var inte nöjd med min lilla höna, hon vägde 8,9 nu till sina 78cm. Borde visst väga 11kg, men det tycker jag låter mycket!?
    Skönt att pricktestet inte visade något på varken pollen eller pälsdjur. Bellas läkare vill att vi ska vara uppmärksamma på Bella i sommar om hon reagerar på pollen. Hennes näsa har runnit konstant nu sedan längde. Dessutom påpekade dagis att hon blir så himla hostig ute. Idag och igår vart det riktigt illa. Hostar heeela tiden och den låter riktigt tät och pipig. Men inne hos läkaren både andades hon bra och hostade inget ( fast hon var tät ändå ). Sen när vi kom ut igen och var ute en stund kom hostan..
    Men väljer att tro att det är pga av mer ansträgning..

Skönt att ni fått egna astma mediciner. Ska hon inhalera dagligen ??

Hur gammal är din dotter ?? Bella vägde 8.7 men är endast 73 lång. Hon lägger på sig bra men växer inget på längden. Har stått still i 5 månader!!
    Men läkaren var inte orolig
  • Tibell
    miracle maker skrev 2011-04-21 22:16:23 följande:
    Det är precis likadant med min dotter, hon var mycket sämre utomhus och hemma än vad hon var både på vårdcentralen och på barnakuten, därför misstänkte jag antingen pollen eller pälsdjur eftersom vi haft en hund på besök hemma. Men det kanske är ansträngningen som gör det, hon är otroligt aktiv och är inte still en sekund hemma. Att Bella hostar så låter ju inte alls bra. Hoppas verkligen att ni får rätt på det snart!

Läkaren tyckte inte att vi behövde medicinera nu, utan börja direkt när hon blir förkyld nästa gång, innan hon hinner få astma. Vi fick en långtidsverkande och en som ska verka direkt och en låååång instruktion för hur de ska kombineras. Hjälp. Men det löser sig nog. 

Ja, just det, läste ju det att Bella stått still så länge nu. Hur gammal är hon nu? Min lilla blir 16 månader i början av maj så hon ligger precis på normalkurvan på längden men fortsätter dippa på viktkurvan, ligger en och en halv under nu.
    Nä gillar inte heller denna dumma hosta =( Och när hon började hosta så ute idag satt hon i vagn..så där kan jag nog inte skylla på ansträgning. Men men , vi får väl se. Ger det sig inte får vi sätta in aerius och se om det hjälper.

Bella är 18 månader. På 1 års kontrollen vägde hon 7.9 och var 73 lång. Så hon har ökat 800 g sedan dess men stått still på längden. Hon är en riktigt liten loppa =)
    Hoppas din lilla lägger på sig lite snart!!
  • Tibell

Alrro : jag vet :( som tur var inga stora mängder men hon har varit mer påverkad redan ikväll :( fula utslag runt munnen ...

ViFrånLandet : Bella har precis likadant :( läkaren såg det i måndags och sa pollen direkt , tyvärr..
    Men jag har hoppet uppe idag. Trots att hon knappt hostat idag sedan hon fick aerius . Bara nu ikväll dock men det skyller jag på veten

• Tibell

Kavat : Fy vad jobbigt ni har det =/ Bella har med falsk krupp. Har fått det sammanlagt 5 ggr kanske under vintern. låter sååå illa.
    Krya på honom <3

Det blev så tokigt idag =/ Min mamma hade köpt påskägg till barnen och fyllt själva. Eftersom vi vet att Bella tål denna
    http://www.olw.se/webb.asp?menu=1&smenu=1&umenu=1&page=prod_frasiga5
    så hade vi sagt att de kunde lägga ett par sådana i hennes ägg.
    Problemet var att mamma hade köpt en annan sort som innehåll vetemjöl =( Hon åt ju ändå ett par skruvar så det ska bli spännande att se hur detta kommer gå. Fontänkräkningarna kommer vid något större mängd så hoppas verkligen att de håller sig borta. Däremot är hon röd runt munnen, har hostat massa ikväll samt sämre i astman igen =/ Trots massa inhaleringar sover hon nu, snabbandad, indragningar vid halsgropen och lätt bukandning !
    Sen vet jag att hon kommer bli förstoppad.
    Suck. Mamma som bara ville sååå väl har nu världens sämsta samvete..

Svar på tråden Allergitråden