• Tibell

Allergitråden

Mithrandil: ja förkylningsastma brukar ju bara ge besvär vid infektioner. Ska hålla tummarna hon slipper fler besvär.
    Bella mår jätte bra :) hon får 3 puffar airomir, 6 pulmicort och en påse singulair om dagen. Det är hennes underhålls dos nu som helt frisk. Och med den mår hon jätte bra. Minskar vi kommer de där andingsuppehållen och anfåddheten vid lek samt indragningar när hon sover.
    Hon kan fortfarande få denna konstiga andning vid lek men inte alls lika mycket som för någon vecka sedan.
    Ska till barn om en vecka och då ska jag be att de tar en syresättning på henne. Vill veta hur hon syresätter sig helt frisk.

Angående prickarna. Har märkt att Bella blir mycket mer prickig när hon inhalerat.
    Tvättar ni henne om munnen efterråt ? Kanske kan vara något sådant ?
    Bella fick jätte mycket efter att hon inhalerat ventolin på barnmottagningen sist. Antar att det var pga av medicinerigen..

• Tibell

Mithrandil: ja så är det ju säkert . Dumt av mig att inte tänka så långt !
    Man är inte alltid så smart när man ska tyda sina egna barns reaktioner.. Alltid lättare med andras barn ;)

• Tibell

Mithrandil : hur har hon varit idag ? Varit mer orolig eller ledsen än vanligt ? Har hon bajsat ?
    Tycker mer det låter som att hon kanske drömt något och vaknat på pga av det. Eller kanske någon tand som sprack igenom?
    Hoppas natten blir ok..

Här har Tilde varit på strålande humör idag med. Det här är helt underbart. Helt plötsligt kan man njuta av denna underbara lilla tös istället för att bara bli trött på henne =(
    Däremot rinner hennes näsa som niagarafallet så fort vi går ut och hon kliar sig en del i ögonen. Inne rinner näsan knappt något alls, bara lite täppt kanske. Men ute blir den en snygg 11 av genomskinligt snor och ögonen ser lite torra och irriterande ut.
    Vill ju inte sätta henne på aerius eftersom hon antagligen ska pricktestas om en vecka. Men nässpray borde hon väl kunna ha ? Hon hade ett förra året som var helt värdelöst.
    Vill ha tips på något som är bättre. Någon som har tips?

Hon har bajsat massor idag igen och jag är helt impad över hur mycket bajs en sådan liten människa kan innehålla ;)
    Hon har även ätit som en häst idag.
    Så tacka gud för movicol ;) Ska bli spännande att se vad gluten och allergi proverna visar sedan. Något är det ju helt klart som orsakar denna förstoppning.
    För, precis som mithrandil sa, så om det skulle ha handlat om omogna tarmar borde hon haft problem ända sedan födslen. Men då var det åt andra hållet. Hon hade problem med diarré istållet.
    Bella däremot har säkert omogna tarmar. För får inte om 15 ml lactulos varje dag klarar inte hon av att bajsa,

Mithrandil : Minns inte om jag svarade dig angående Bellas andning. Men det var precis den sortens andning jag menade innan. Jag upplever att hon låter mycket bättre nu =)
    Lite anfådd och sådär men hon har kanske bara lite kass kondition ;)

• Tibell

Någon här vars barn som FÅR eksem av att bada. Alltså inte de barnen som redan har eksem men som blir sämre av bad utan barn som är helt eksemfria innan badet men har massa efterråt??

• Tibell
    tes 75 skrev 2011-04-11 19:23:16 följande:
    inte vi, men min mamma får utslag när hon badar i badkar hemma.
    Okej Tack =)

Bella brukar inte få eksem av att bada. Men idag fick hon det.
    Jag kollade iofs inte hur hon såg ut innan men det blev helt klart värre efter badet.
    Suck.
    Hon har varit väldigt fin i huden de senaste veckan ( förutom missen med stripsen men de försvann på bara 2 dagar ) så man blir såå less när det kommer tillbaka..
    Dessutom har de envisa torrfläckarna som hon hade i 2½ månad kommit tillbaka.
    Vi har ju aldrig ägg hemma ( vi har misstänk att de är äggrelaterade ) och inte heller på dagis.
    Men i helgen har vi varit borta och jag har ätit ägg både lördag och Söndag.
    Kan reaktionen komma så sent ? Hon har INTE fått i sig något . Utan det är antingen luftburet eller kontakt.
    Men jag tycker det känns väldigt långsökt..
  • Tibell

Tes: min stora dotter blev fruktansvärt dålig i magen vid tandsprickning. Kunde hålla på i veckor. Minns framförallt en morgon vi klev in på hennes rum och det luktade dött!!
    Ropade på mannen och bad honom leta igenom rummet i tron om att katterna lagt en död mus där inne. Men det visade sig att det var dottern som bajsat. Det var vedervärdigt. Då höll hon på att få 4 tänder samtidigt.

Lilla hönan har aldrig haft tandbajs. Hon har ju en hel del problem med hård avföring så tänderna har aldrig påverkat hennes mage.

Hoppas hon mår bättre snart!

• Tibell
    Kavat skrev 2011-04-12 18:19:43 följande:
    Är det något i vattnet?
    Har ni badat innan med något i badkaret?

Mina reagerar ibland, men jag tror det är utav schampoot osv. Sist var det barnängens som inte verkar funka...
    Hon kanske hann reagera på Tildes schampo. Brukar aldrig använda något på henne men hon satt i badet när jag sköljde ur Tildes. Tog upp henne direkt när jag var klar man hon hann ju säkert få det på sig. Nu är det redan borta så jag har pustat ut =)

Hur går det med lillen ?? Kommit någon vart med alla allergier ? Kunnat införa något nytt?
  • Tibell
    Mithrandil : Hur är det med lilltjejen ? Har ni fått veta något mer angående hennes järnvärde ? Och blev andningen bättre sen?

ViFrånLandet : Hur går det med G ?? Fått göra några nya allergitester på räkor?
Svar på tråden Allergitråden