Kavat skrev 2010-04-22 11:51:13 följande:
Om det inte står REN havre så kan det vara upp till 5% annat och då ofta vete eftersom det går i samma kvarnar osv. Så är man allergisk mot vete så är det nog stor risk att man inte klarar oren havre..
ÅÅÅÅhhh..stooor suck.
Jag ringde till dietisten i tisdags och berättade om hur vi tänkt göra med Bella och hennes mat. Att vi endast tänkt ge ersättning och grötsmakisar tills dess att hennes eksem+mage läkt.
Eftersom vi inte visste när gröten skulle komma tillbaka föreslog hon att vi kunde ha i lite gyllenmust i ersättningen vid ett mål för att liksom "tjockna" till den lite.
Vi tyckte det lät som en bra idé och blandade i 2 tsk i 250 ml+ althera i tisdags kväll.
Hon tyckte dock inte det var så gott utan drack kanske bara 3-4 munnar.
Kan det kanske vara det som gör att hon äter så jäkla dåligt samt är lite små gnällig ?! Svårt för er att svara på kanske men det vore ju inte helt omöjligt.
Nu tänker jag inte be henne om mer råd utan kommer vända mig till er istället..känns liksom tryggare,
Sen har vi pratat om att hon kanske inte tål havre heller ?!?!
Hon fick ju eksem på kinderna minns ni när vi blandat gröt på solhavre + rismjöl.
Och när jag kollar tillbaka på fotorna från provoceringen ser man att det gett utslag även på havre ( alltså små små blåsor/plitor ) Men dessa kort är inte tagna efter 24 h och jag minns inte hur det såg ut på havre då. Det kanske inte visade något eftersom jag tydligen förträngt det ?!