Allergitråden
EL I : okej..tack för tipset =) Nu har vi inte behövt ge henne något på flera månader utan hon reder ut att bajsa även om man ser att det gör ont! Jag har för mig att hon började bajsa varje dag ( nu är det varannan var 3:e ) när vi körde på nästan mjölkfritt..men jag är inte säker!
Men tror du det kan vara så!? Att hon har ont i magen men är så tålig att hon inte visar det, mer än matvägran?! För så svullen som magen är borde den ju göra ont. Min blir med svullen ibland och jag tycker verkligen att det känns!
Ibland funderar jag faktiskt på om det är något fel på mig med! Jag har ju eksem som kommer och går..dock ALDRIG helt eksemfri. Just nu har jag i armhålorna, på underarmarna, i ljumsken ( på ena sidan bara ) samt på baksidan av låren. Jag har liksom vant mig vid att alltid ha eksem men inte lagt något vidare fokus på det,
Sen har jag tappat väldigt mycket i vikt. Jag väger endast 42 kg och är 155 kort! Men det kan ju lika gärna bero på att jag ränner runt efter två små barn ;)
Men jag har för mig att mina eksem försvann helt ( eller nästan i allafall ) när vi eleminerade all mjölk hemma. Kan man vara allergisk/känslig mot mjölk i vuxen ålder utan att ha mer sympom än det här. Eller håller jag på att bli tokig och tror att allt har med allergi att göra ( börjar smått tro det faktiskt ;) )