Kavat skrev 2010-04-18 20:13:07 följande:
Hur har de gått?Guji, är väl de röda bären, om det är det? Spår av något?
Det gick bra. Efter ett x antal isglassar senare la sig klådan och idag ser tungan normal ut..liiite små knottrig längst siderna bara!
Det stod på påsen att det fanns spår av jordnötter och något mer nöt. Så det kan ju ha varit det. Hon har ju aldrig testat nötter så jag vet inte om det kan bero på det. Annars är det väl bäret i sig. Hon får ju illröda kinder av blåbär ( vi tror det är blåbär i allafall ) så det kanske hänger ihop på något sätt och vis ?!
När vi var hos dietisten i onsdags ville hon att vi skulle prova vete igen..då i form av veterån. Hon ansåg nämligen att det var dumt att plocka bort veten om vi inte kände oss säkra på att det verkligen är vete hon reagerar på. Och det är vi ju inte.
Så i fredags när vi ansåg att hon var riktigt fin i hyn fick hon gnaga en stund på ett rån. Om man ska överanalysera såg det ut så här
- På fredag kvällen var hon sååå svår att natta, tog en dryg timme och vi fick tillslut natta henne i vagnen
- På lördag morgon samt hela förmiddagen äter hon tokdåligt. Inte ens halva flasker ( vilket motsvarar samma mängd 1-2 månaders ska äta och hon är snart 6 månader )
- Idag kom massa röda prickar/eksem på öron, bakom öron, kinder,under hakan samt bak i nacken, lite på magen, armarna ( både över och under ), samt på sidan av låren. Hon har också ätit sämre idag
Men om man ska tolka dessa symptom som någonting annat kan man se det så här
- Att hon var svårsövd kanske beror på att vi sov borta ?! ( även om det aldrig varit problem innan)
- Att hon åt dåligt kanske bero på att hon är i en utvecklingsfas/tänder mm
- Eksemen/prickarna beror på värmeutslag/ att hon kanske råkat få i sig mjölk/tvättmedel mm
Åhhh. Dietistens ord " veteallergi är sååå ovanligt..speciellt på så små" ekar i huvudet och jag vet inte vad jag ska tro. Hönan är fortfarande vaken så något stör henne..men det är ju 2 dagar sedan hon fick i sig vete...det borde väl inte sitta i än?!