Snutten skrev 2010-05-06 22:10:07 följande:
Siri har astma och mycket problem med slem. Jag tycker att mollipecten hjälper henne bra tillsammans med astmamedicinerna. Det som löser slemmet bäst när man väl har fått det är mollipect enligt vår läkare. OM hon har ansträngd utandning tycker jag det låter som astma, om ni andra har det så är det ju inte så långsökt heller. Tycker du själv att det verkar som om hon trycker ut luften när hon andas ut? När hon blir fökyld hur blir det då? Om hon mest hostar på morgonen och vid något enstaka tillfälle dagtid KANSKE mollipect kan räcka som behandling. Obehandlade astmasjuka barn brukar ha det väldigt jobbigt nattetid.
Jag är verkligen jätte dålig på det här med andningen. Men läkaren sa att hon kunde se/höra att hon hade anstränd utandning. Jag tycker mest hon flåsar och har sig mest hela tiden =)
För någon dag sedan när hon anstrände sig ( bajsade på toaletten , hon gör alltid det nämligen ) så hade hon en något pipig utandning också. Har dock inte tänk på det mer sen !!
Hon har inte det jobbigt alls under natten, sover som en stock. Hennes syster fick diagnosen förkylningsastma för några månader sedan och hon hade det som mest jobbigt på morgonen då hon hostade tills hon kräktes fler gånger ( varje morgon under 4 månader )
Så jag bör nöja mig med mollipecten så länge och helt enkelt avvakta ?! Är såå jobbigt att se/höra henne rossla värre än någon annan kaffeapparat. Och hostan hjälper tyvärr inte.