Allergitråden
Sitter och skriver dagis och skolinfo inför terminsstarten. Vad skriver ni om soja (äkta, inte släktingarna). Räcker detta?
Soja, sojaolja osv
E 322 Sojalecitin
E 426 Sojabönshemicellulosa
Sitter och skriver dagis och skolinfo inför terminsstarten. Vad skriver ni om soja (äkta, inte släktingarna). Räcker detta?
Soja, sojaolja osv
E 322 Sojalecitin
E 426 Sojabönshemicellulosa
Jag brukar ha en postivit attityd och sällan klaga men nu är det för mycket. Jag tänker på att folk verkar tycka att det värsta med allergi är all specialkost. Nu har mina båda äldsta varit allergipåvekerade i två omgångar á några veckor vardera och jag är helt slut. De blir skräninga, stressiga, grininga och jobbiga och jag varken orkar eller hinner med allt kaos och alla utbrott och bråk. Det är ren psykisk tortyr dagarna i ända för att däcka framför TVn vid 21-tiden.
Så nu känns det lite bättre.
Vi ander Bronchiabalsam mot hosta för alla åldrar:
shop.weleda.se/templates/product.asp&GroupGuid=23
Om det behövs kan man ju dessutom kombinera med invärtes medicin.
Finns det någon mer som inte tål Sempers mjölk- och glutenfria gröt? Den som tidigare köptes på apotek och nu köps i affär. Jag misstänker att min niomånaders kräks av den och att det i så fall är sojalecitinet som är boven. Suck.
Jag hade i ett svagt ögonblick lovat C att vi skulle göra glass idag så jag körde 3-3.5dl kokosmjölk (utan stabilisatorer) och en ½ påse polkagrisar (som jag kört i mixern) i glassmaskinen i 35min. Blev jättegott!