Allergitråden
Mamsie, så trött jag blir. Blir så trött på den allmänna inställningen. Som hundallergiker är jag väl medveten om att "ingen" bryr sig och i vilket fall som helst inte anspassar sig. De flesta har väl iofs inte ens grundlägande kunskaper men det ska ju ett dagis ha! (Är så glad att mian barn inte är så väldigt känsliga så att vete och ägg går att använda i lokalern).
Jag ska dock ta tillfället i akt och komma med två trevliga historier. Mest för att vi delar med oss av alla hemska exempel från våra barns dagisar. Min treårige sons dagispersonal har vid flera tillfällen frågat hur vi ska göra då de bakar pepparkakor. Vi kom fram till att bäst är att de bakar som vanligt, inkl min son, och att han får med egen "rena" pepparkakor hemifrån för själva ätandet. Han tål att vara i lokalen men mjölet men jag vill ju inte att han ska äta sådant som är bakat i en vetedammig miljö.
Min sons skolfröken har på eget inititativ läst min info som jag lämnade vis skolstarten och kommer att göra lussekattsdeg och pepparkaksdeg till ALLA barnen att baka med. På eget inititiativ, hon har inte ens bett mig om råd. Eftersom hon i övrigt inte är särkilt tillmötesgående sitter jag bara i stor chock. Önskar att era fröknar gjorde likadant så skulle ni ju slippa sådana problem! Och så hoppas jag verkligen att det går bra så att hon fortsätter att baka med Lailas och rismjölk.