Inlägg från: Cs mamma |Visa alla inlägg
  • Cs mamma

Allergitråden

Älsklingen: Nu har jag bara skummat så jag vet inte om någon annan svarat... Jag säger minst 6mån typ... dvs efter sommaren kanske vore väl lämpligt OM ni är osäkra på om hon tål det eller ej. Är ni någolunda säkra på att hon inte tål det så framåt jul eller så...

Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid!!!

• Cs mamma

Vad är oddsen att C reagerar på dom där Carsglassarna
    "naturliga färgämnen (morotskoncentrat" som färgämnet är från morot tänkte jag... hon klarar inte ens överkokt morot

• Cs mamma
    Frisören skrev 2010-05-15 20:52:41 följande:
    Samma här, klarar inte färgämnet i morot, men gul morot går bättre
    Hmm den har jag har inte testat... hon klarar tomat i alla färger men inte morot eller paprika (testat röd och gul) Ibland så förvirrar allt även en annan som är gammal i leken
  • Cs mamma

Jag har sk känslig allergimage och jag kan bli magsjuk utan att kräkas utan bara få diarré och jag blir svullen över magen och det kör. För mig är det så "illa" att jag nog kan räkna upp dom gånger jag kräkts dom sista 10åren, sååååå sällan är det!

• Cs mamma
    Kavat skrev 2010-05-23 10:20:17 följande:
    Kan det ha något att göra med att du ofta fuskar och magen aldrig får lugn och ro? *duckar för ruttna ägg*
    **ignorerar Kavat** Ja jag sköter mig inte perfekt men det jag vill säga är att allergimagar ofta reagerar lite annorlunda jämnfört med andra vid magsjuka samt om man missköter sig lättare får magsjuka. Därför planerar jag tex som nu, vi åker utomlands till släkten om 8dagar och även om jag vet att hygienen inte är eftersatt där som tex Egypten så är allt liiiiite liiiiite annorlunda så jag måste sköta min mage från nu typ för att inte rasa
  • Cs mamma
    EL I skrev 2010-05-24 13:55:35 följande:
    Jag är rätt säker på att sonen fått i sig nåt o att det inte är magsjuka. Ingen annan har blivit sjuk, han mår bra i övrigt ( alltså inte feber eller liknande) sover lite sämre, sov bara 20 min i går o vaknat ofta på natten dock inte gallskrikit som vid mjölkintag. Å andra sidan de ggr han fått i sig mjölk har han fått rätt mkt. Vet inte vad jag ska tro. Kan man skicka till dagis??? Blä blir galen!!!
    Ja man kan skicka med till dagis. Jag tar med ALLT utom just risdrycken som jag dock beställer men dom betalar och lagrar. Med allt menar jag ALLT som dottern stoppar i munnen!
  • Cs mamma

LW du ska overklaga allt under helt pa W om jag far ge rad. Jag jamnfor med C och vi har ett bra och rattvist vb tycker jag.

• Cs mamma

ML Vi kan ta samtal om det via privatmess eller om du redan snackar med Kavat sa kan hon beratta. Vi har dock astman ocksa men allergierna slar ni nog oss (i min fornekelsevarld iaf) med extrema hastlangder

• Cs mamma

Jag bade haller med Miralicia och inte... har man ett barn som har mycket svar astma och hyperreaktiva luftror sa tycker jag man ska ha anapen aven om man inte haft en regelratt anafalytiskreakton tidigare men precis som hon sager sa ar det mycket fa som behover det men da ska man alltid ha.

Vi har en i matsalen pa dagis, en som flyttas runt mellan andra matsalar och outingvaskan. En ligger fast i min handvaska och en i medicinvaskan dar aven inhalatorn ar, den sista vaskan foljer henne overallt.

• Cs mamma
    Miralicia skrev 2010-06-14 10:58:19 följande:
    Har man astma i kombination med allergier är det en annan sak.
    Men som jag förstog det (och kommer ihåg) så är det "bara" allergi. Och då allergi som "bara" visat sig med nässelutslag och diarré. I det läget finns det ingen anledning till Anapen som om det skulle varit i kombinerat med kraftig astma.
    Allergimatblogg: utanallt.blogspot.com
    Ahhh da delar vi asikt... ville bara klargora om det var fler som laste svaret och hade samma fundering
Svar på tråden Allergitråden