Allergitråden
Skämt å sido så kan det absolut vara det, precis som för barnen
Gissa vem som fick 24 burkar Neocate utskrivet från dietisten här uppe i Norrland? De trodde inte att det var sant när jag berättade om vad vi varit med om (och då berättade jag bara väldigt snabbt om läkaren/allergitesterna/dietisten), och tyckte det var en självklarhet att skriva ut så att det räcker tills vi hinner träffas irl
Jag berättade ju om att Neelah hade sådana diareer och då tyckte dietisten att vi skulle byta ut vattnet mot rismjölk, så det gjorde vi och i samma veva så upptäckte vi att storasyster brukar "låna" hennes napp och suga på, så alla utslagen och bajset fick ju sin naturliga förklaring. SÅ skönt att hon inte reagerade mot Neocaten!!!
Sen tänkte jag fråga om mig själv här också, om vad ni tror.
Sist jag satte in kopparspiral så fick jag ju en jättekraftig inflammation och blev inlagd i tre dagar med 2 olika sorters antibiotikadropp. Det gjorde inte ont när hon satte in den då, inte ont efteråt heller. Vi väntade i 8 dagar med att ha sex. När det hade gått 10 dagar efter insättningen så började jag få molande värk, på den 11 dagen hade jag väldigt ont och började tänka tanken på att åka in. Jag åkte inte in för att Fredrik fyllde ju år på den 12 dagen, och då hade jag så ont att ingen av barnen ens fick röra mig, men hela tiden så ville jag vänta in att det skulle bli måndag och att vi skulle lämna barnen på dagis så att jag kunde söka läkare då. På natten ringde Fredrik ambulansen eftersom jag hade så hög feber och bara skrek av smärta.
På Sahlgrenska sa de då att det var fritt fram att sätta in en ny kopparspiral efter 2 menstruationer, vilket nu har skett. De sa även att det inte fanns någon statistik på om det kunde hända igen, men hände det igen så kunde de helt säkert säga att jag är allergisk mot kopparspiral.
Vi diskuterade det här, här hemma. OM jag är allergisk mot koppar, hur snabbt tror ni reaktionen kommer den här gången? Efter lika lång tid, eller tror ni den kommer snabbare (och isf hur mycket snabbare)?
Måste ju bara fråga om det är helt omöjligt att vara allergisk mot potatis?
Vi har ju väldigt smått börjat med smakisar till Neelah, och eftersom hon redan har två gaddar där nere(som hon fick när hon var 4½ månad) så fick hon majskrokar att börja med, och det funkade kanonbra på hennes kliande tandkött Sen köpte jag en burk med majs och potatis och då spydde hon. Jag tänkte att det kanske bara var en tillfällighet så jag gav henne bara en gång den dagen. Sen dagen efter så hände samma sak igen! Då sa jag till Fredrik att jag inte ville ge henne den tredje dagen, och det ville inte han heller, utan vänta några dagar och sen ge ren potatis istället. Sagt och gjort, jag pureeade potatis och blandade med Neocate. Hon tog bara två munnar och sen totalvägrade nåt mer, och blev helt vansinnig Dagen efter gallskrek hon hysteriskt när hon skulle bajsa och hon hade två ganska stora förstoppningsknular. Ytterligare dagen efter så poppade tre tänder fram i överkäken.
Ingen av våra andra barn har blivit förstoppade när de fått tänder. Kan det ha varit en tillfällighet att hon spydde, och att hon spydde för att tänderna var på väg? I så fall spydde hon 3-4 dagar innan tänderna kom ut.
Vad tror ni?