Inlägg från: Mama Law |Visa alla inlägg
  • Mama Law

Allergitråden

Mamsie skrev 2010-08-30 13:40:21 följande:
    Men guuuuuuv  
    Ja, det ökade inte mitt förtroende för FK precis...
    Kan man inte kontakta någon... finns det ingen höjdare nånstans som ge arga ögat så de snabbar på?  
    Har pratat med enhetschefen men hon verkar inte lägga nå krut på det heller mer än att hon skulle lägga en impuls på ärendet så att det skulle bli snabbare hantering. Hade inte sagt nåt om väntetiden va lika för alla  men vet flera inom det här fk om rådet inom vb som sökt efter och fått beslut långt innan mig. Ska Jo-anmäla den här och förra handläggningen som tog 8 månader den första är det försent att anmäla den tog 10 månader.
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Mama Law

Är så förbannad att dom inte får tummarna ur på fk. Det är 2 veckor sen jag ringde sist och eftersom jag inte hört nåt så ringde jag idag igen..... och tror ni den hade kommit vidare näää ligger fortfarande för kvalitetssäkring. Helt J...LA otroligt att den ska få ligga från juni och inte är kvalitetssäkrad än....

• Mama Law

så här ser wiking ut varje dag trots full medicinering
    mobil 081.JPG

• Mama Law
    mobil 083.JPGNej vi har ingen aning om va det kommer ifrån. Har blivit remitterade till barn på SöS nu och hoppas kunna  få bättre svar där.
  • Mama Law
    Tibell skrev 2010-09-28 18:54:12 följande:

Fy =( Stackars liten. Ska hålla alla tummar jag äger och har att ni kan klura ut vad det beror på och att han snart får må bra!
    Kram!

Tack tack. Hoppas kunna få en grundligare utredning på vad som ligger bakom alla allergier och hans reaktioner om det är nåt genetiskt eller om det är nå autoimmunt som kan ligga bakom allt . Vet inte alls hur vi ska göra för att dämpa hans reaktioner längre.
  • Mama Law
    Kavat skrev 2010-09-28 21:38:40 följande:
    Usch då, stackars W.
    Kan dock inte låta bli att tänka att det är vete luftburet/kontakt, för visst har ni väl inte sanerat  vete runt honom?
    Ungefär sådär bränd ser min son ut när han fått det via luft.
    Exempelvis, sista gången vi bakade med vetemjöl, men han får det även när vi varit på öppna förskolan och barnen ätit Mariekex osv. Trots att jag då sett till att han inte varit bland borden där det äts osv.
    Nej vi har inte sanerat runt honom varken hemma eller på dagis. Ska till läkaren i dag och höra va han säger men det blir väl som vanligt.... "Vi kan inte göra mer, finns inget mer att ta till, han äter redan vuxen dos av sina mediciner".... Hoppas på mirakel.
  • Mama Law

1/2 vb med 36% skattefri del för 3 barn tycker dom blir ett rätt lagom beslut för oss.... synpunkter in före 13 oktober.... förslag nån?

• Mama Law
    Kavat skrev 2010-09-29 19:08:36 följande:
    Demon Skrattretande! Ni borde få fullt på bara W. Vad är det som de inte förstår? Man har ju lust att bjuda hem dem i vardagen och visa...
    här jagas intyg och det ska bli mig en rolig men för dom en smärtsam upplevelse att inse att vi lägger ner så mycket tid som vi gör.... föröskte få till ett möte men det gillade dom inte och nekade till det...
  • Mama Law
    Tibell skrev 2010-09-30 07:55:36 följande:
    Nu måste jag höra med er som är kunniga inom allergier och astma!
    Läkaren misstänker att lillstump har någon form av astma, antagligen infektionsastma, eftersom hon vid 2 epidoser haft långvarig hosta ( den längsta i 2½ månad ) + att hon blir väldigt rosslig och får något ansträngd och pipig andning ibland.,.,hon hostar även vid ansträgning..med eller utan förkylning!
    Den senaste gången vi testade vete i fler än 1 dag fick vi avsluta eftersom hon blev sjuk och fick denna jobbiga hosta.
    Denna vecka har hon fått vete i tisdags och igår. Idag vaknar hönan upp med riktigt otäck hosta och rosslar. Ser även ut som att hon har lite jobbigt med utadningen..hon liksom pressar ut den lite. Kan vara en nojjig mamma som ser i syne med men du ser tydligt hur hon andas utanpå alla kläder!
    Kan denna dumma hosta har något samband med vete?? Eller är det helt omöjligt?? Ingen annan i familjen är förkyld ( inte hon heller egentligen) så hostan kom bara huxlux.
    Vad tror ni ??
    Självklart kan hostan hänga ihop med veten då har hon astma pga allergin hoppas verkligen inte att det är så.
  • Mama Law

Måste bara höra.. har era allergiska/astmatiska barn adhd liknande betteenden? Eller är det bara mitt?

Svar på tråden Allergitråden