Kavat skrev 2011-01-25 15:09:41 följande:
Vi fick beviljat 1/4 vb på sonen. Suck! Nu vet jag inte hur jag ska göra. Hade de haft en motivering eller på något sätt redovisat vilka timmar de dragit ner på så hade det varit lättare att motivera en ev. överklagan. Vi fick liksom bara texten ni får beviljat 1/4 vb samt vilka merkostnader som var ok och vilka som inte var det...
Har ni fått info om vad som gått igenom med mertiden? Eller vad som inte är "ok"?
Har man rätt att få veta vilka timmar som är acepterade och vilka de avslagit?
Vet inte om jag orkar, men det går ju inte att överklaga om man inte vet vad som är accepterat eller inte?
Då vet man ju inte vad man ska "klaga" på...
Men gissar att eftersom "alla andra" har 1/4 för allergier så får vi väl inte mer heller oavsett sonens kontaktallergi... Det är ju fasen det som är jobbigast tycker vi...
Sen fick vi avslag på slitage av kläder för att det inte står i de medicinska underlaget.
Sen när skriver läkaren tvättråd? Ni som fått igenom det, står det i läkarintyget?
Däremot så fick vi för 2 extra maskiner tvätt i veckan. Liiiiite dubbelmoral eller. Det stod inte heller i det medicinska undetlaget.
Jpl, har du 1/4 på varje barn?
Vi fick den här gången 3/4 Vb med 36% merkostnader. Jag har för mig att vi har fått för slitage på kläder och för extra tvätt. Vi fick i förra beslutet godkännt för förstörda kläder för 2 barn med 2620kr och det är 25% av normalkostnaden och extra tvätt fick vi 2 tvättar i veckan. Vilket dock är under skattat då vi har extra tvätt för 4a barn då vi måste slussa och barnen byta kläder varje dag. Tycker det är konstigt att ni inte har fått det godkänt vi har fått godkännt 18084kr i merkostnader.
Ska på personligt möte den 1 februari ang min nyansökan om vb då vi har lagt till beteendestörning den här gången vi sökte.