Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

LillSkruttet skrev 2011-02-23 20:44:55 följande:
    Men då... Ja, det är nog bra att de i alla fall har koll på vad som händer med kurvorna, även om de inte är den enda sanningen så att säga. Hoppas hon mår bättre nu. 
    Hon mår bra nu, hjärtfelet är åtgärdat men hon hade sluppit en massa om de bara hade lyssnat på mig tidigare. Först hette det att när de börjar gå/röra sig mer står vikten still - hon var 15 mån när hon började gå. 
    sedan skyllde de på att hon åt mjölkfri kost. 

Efter hennes operation gick hon upp 4kg på 6 månader
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora
    Mama Law skrev 2011-02-23 20:58:40 följande:
    Jo mötet gick som de andar föräldrarna ville. Villan ratas och nytt kommer byggas och hur kommunen kommer lösa så w ska kunna börja i höst det vet jag inte. Inför mötet hade en enkät skickats ut. Det flesta påstod att det är säkerheten som gör att de inte godkänner villan men efter att ha läst enkät svaren så tror jag inte att det är så i grund och botten. Det va så låga och dumma svar så ni vill inte veta! Vad tycker ni tex om att man kan ju ge W hemundervisning och "säkra"  ett rum på skolan så w kan komma ner någon gång i veckan och leka..... säger ju väldigt mycket om jag får säga mitt. Så nu är det bara att jobba och kämpa vidare för att få till en skolstart för w i höst. 
    Nej fy vad tråkigt  
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2011-02-24 15:18:47 följande:
    Här har ju han varit skitkass hela veckan i ansiktet och surprise - not. De har haft vanligt bröd till lunch alla dagar denna veckan... Suck!
    Vad f-n gör man? Han brukar se ok ut när de inte äter bröd till lunch. Och han har personal till honom enbart vid bordet och efteråt och som städar...
    De kan inte göra mer känns det som och ändå ser han brännskadad ut när han kommer därifrån när de andra ätit bröd till lunch. Gråter

Usch, vad ledsen jag blir... Kan ju inte förbjuda dem att äta bröd...
    blir det någon skillnad om han får aerius? 
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2011-02-24 17:09:10 följande:
    Han hade aerius idag i kroppen men ser värre ut än igår.. Men så var det ju bröd till maten idag också...
    Det hade väl varit "ok" om det sällan hände och det bara var på kinderna men när sömnen blir störd, magen blir kass, klåda i hela kroppen och eksem överallt så påverkar det hans humör väldigt mycket dessutom...

Och det är vårat bröd och han har eget smör/leverpastej osv...  Vet liksom inte vad de ska göra mer. Det enda vore att helt ta bort brödet, men det funkar ju inte. Han sitter redan i "eget" rum med två personal (en till "bara" honom) vid bordet och några barn.
    Städ av golv direkt efter men det är ju ändå 16? barn och vuxna som går genom lokalen och tvättar sig osv och de andra får på kläder osv.
    Fy vad tråkigt

Idag har vi konstaterat att W reagerar på luftburet ägg 30 min efter avslutad middag så börjar han kräkas och har nog kräkts upp hela portionen gröt.
  • 2små2stora
    LillSkruttet skrev 2011-02-24 18:21:52 följande:
    Hur har ni gjort med era mjökallergiker när det kommer till egen barnmat? Jag vet att BVC rekommenderade osaltat smör i all barnmat man gav från början när man började med fast föda. Det funkade ju på dottern som inte var mjölkallergiker. Men nu står jag och lagar egen puré till sonen pga hans allergier, och när jag skulle köpa mjölkfritt margarin idag såg jag att det är salt i vart enda ett. Så jag kom hem utan margarin. Visst kan jag tillsätta rapsolja istället, men det blir ju olja i precis ALLT han äter just nu och det kan ju också göra att det blir lite väl mycket sprutt på magen......
    Hur har ni gjort?? Sonen är ju bara knappt 6 månader. 
    Den lilla mängd salt som det blir av margarinet gör inget.
  • 2små2stora

I normalsaltat smör är det 1.2% salt i ett paket är det 6g. I 1g smör är det 0.012g salt dvs mycket små mängder. Om jag nu räknat rätt.

• 2små2stora
    Lillskruttet: Det blodprov vi tog för 2 månader sedan när han var nästan 4 mån visade inte på någonting enligt doktorn. Men hon ansåg att eftersom han visar besvär av det så räknar vi honom som allergisk även om provet var negativt. Tydligen är det svårt med prover när de är små. 
  • 2små2stora

Var på ÖF idag och de hade stekt och kokat ägg till fikat men det verkar ha fungerat för W. De gör det i köket som ligger vid sidan av mellan köket och lokalen finns kapprumet med en stängd dörr mellan. Han har inte kräkts än. Så det verkar som om han reagerar på att man gör iordning ägg men inte när de väl är klara.

• 2små2stora
    2små2stora skrev 2011-02-25 12:40:56 följande:
    Var på ÖF idag och de hade stekt och kokat ägg till fikat men det verkar ha fungerat för W. De gör det i köket som ligger vid sidan av mellan köket och lokalen finns kapprumet med en stängd dörr mellan. Han har inte kräkts än. Så det verkar som om han reagerar på att man gör iordning ägg men inte när de väl är klara.
    Det tog längre tid för kräkningarna att komma och de var inte lika omfattande. Istället för 30 min tog det 3 tim innan han började kräkas.
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2011-02-25 17:16:02 följande:
    Åh, nej. Läste inte...
    Fast kan kräktes bara 2 gånger som tur var. Igår kräktes han nästan oavbrutet i flera timmar. 
Svar på tråden Allergitråden