-
Då bör den funka för mithrandils dotter.Miralicia skrev 2011-02-17 19:33:34 följande:Den är fortfarande risbaserad, ungefär som tidigare har jag för mig, ris och sen med sojalecitin. Snabbkikade på den härom dagen i affären
-
Den mättar nog mer och är billigare än ersättningen och bättre smakmässigt.mithrandil skrev 2011-02-17 19:53:12 följande:Så ni tycker välling istället för ersättning?
tack för blomman kavat!
Vi har inga problem med släkten men med J's läkare som helt plötsligt fått för sig att hon inte är allergisk. -
Han kräks konstant och är tjorvig i magen.mithrandil skrev 2011-02-17 19:54:01 följande:3busfrön: hur är det med din lille?
Jag blev jättesugen på mandelkubb och tänkte inte på att det kunde vara ägg i förrän jag ätit en. -
Han brukar stöka fram till midnatt. Kan bli någon extra amning i natt också. Vi som precis fått till det med endast 1 amning på natten.mithrandil skrev 2011-02-17 20:11:05 följande:Usch så otrevligt! Stackars.. brukar det gå över snabbt?
Hoppas iaf på det. låter inge roligt!
ELI 79: Är det där en allergisk reaktion?
Undra då om inte min son ändå har någon form av matallergi.
Vi har ju utrett honom men inget hittat men han har ofta sådana där kinder fast inte fullt lika röda. brukar ursäkta det med att han busat så mycket att han blivit varm. Utöver det har han haft nässelutslag vid 2 tillfällen och han har böjveckseksem. -
Vi hoppas på det. Har varit ganska skönt att inte behöva gå förrän vid 03mithrandil skrev 2011-02-17 20:19:43 följande:Har vi tur så stör det inget om det blir fler amningar en enda natt.
De brukar ju krävas mer än en natt för att det ska bli en vana! -
Jag håller för att du får en bra natt ocksåmithrandil skrev 2011-02-17 20:26:06 följande:ja jag förstår det!
Vi lyckades skjuta upp nattmålet till 4-5 men nu i det senaste har hon börjat böka på nätterna igen.
Man känner att det varit skönt att få sova lite längre sammanhängande sömn när det börjar strula igen.
Håller iaf tummarna!
-
Vi har haft fördelen om man kan säga så att det finns allergier tidigare i släkten så de är vana vid att behöva anpassa maten. Det svåraste är att mamma och pappa är vegeterianer och J är allergisk mot baljväxter. Nu reagerar hon bara genom att äta själv och inte när det finns runt omkring henne.
Men W visar tecken på att reagera på ägg bara de står på bordet. Dock får han inga eksem som är så vanligt med ägg. Han kräks mänger och får ont i magen om jag har ätit ägg annars så stannar det vid kräkningar. Får se i övermorgon om han blir vitprickig i rumpan nu när jag var så dum och åt ägg.
-
Mjölk.ELI 79 skrev 2011-02-18 19:31:45 följande:Ni som har lite äldre barn som varit förstoppade, vad har det visat sig att de varit allergiska mot?
-
Om ni är ute efter mjölkfria gröter så har Holle mjölk och glutenfria gröter. Risgröt, hirsgröt som även kan användas för attt göra välling av ersättningen. Gröterna ska även blandas med ersättningen när man gör gröt av dem. Hur det är med kontaminering har jag ingen aning om. De har även andra gröter.
De är dock inte så lätta att få tag på, hittade dem i katalogen när vi skulle beställa grejer från vår grönsaksgrossist, hittade babykakor utan ägg
Inboxa mig om ni vill veta mer så har jag inte sagt något dumt här
www.holle.se
-
Mithrandil: testa med 1 tsk nutra och se hur hon reagerar. Blir det ingen reaktion öka till 2 tsk nästa dag.