Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden

mithrandil skrev 2011-02-21 21:27:08 följande:
    Du menar att jag ska blanda ersättning och ge bara en tsk?
    hur lång tid tar det innan man vågar ge 1 flaska igen?
    Kanske skulle testa annan mjölkfri ersättning istället?
    Ja eller så är du lite mer brutal och ger 1/2 dl på en gång. Ofta så tycker jag att de vill att man har testat ordentligt 2 gånger för att se att det inte var en slump att reaktionen kom.

Klarar hon 1 msk så kan du öka med 1 msk varje dag. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora
    mithrandil skrev 2011-02-22 09:04:57 följande:
    Tack för ditt svar! Lillan har blivit sjuk och matvägrar som vanligt. Jag får nog vara brutal och ge 1/2dl direkt om hon inte ska rasa ännu mer i vikt, eller sempers välling som var mjölkfri var utan gluten så den kan man ge hur många gånger per dag man vill va? Har jag tur får jag iaf i henne välling/ersättning men allt annat är nog kört för idag.
    Ja den kan man ge. Dukan ha i mer olja än vad som står på. Så får hon mer kalorier i sig. Det kan inte vara sjukdomen som bröt ut samtidigt som du gav nutra?
  • 2små2stora
    mithrandil skrev 2011-02-22 09:04:57 följande:
    Tack för ditt svar! Lillan har blivit sjuk och matvägrar som vanligt. Jag får nog vara brutal och ge 1/2dl direkt om hon inte ska rasa ännu mer i vikt, eller sempers välling som var mjölkfri var utan gluten så den kan man ge hur många gånger per dag man vill va? Har jag tur får jag iaf i henne välling/ersättning men allt annat är nog kört för idag.
    Och är det så att de får många vällingmål någon gång i bland så gör inte det så mycket heller det är mer det att man inte hela tiden ska ge en massa gluten.
  • 2små2stora
    ELI 79 skrev 2011-02-22 09:24:45 följande:
    Nu äter inte min lilla välling, tyvärr, för han har inte fått i sig nåt. Han  har kissat en gång sedan i går kväll...jag vet inte vad jag ska ge honom riktigt. Så fort han äter något så kräks han upp det vatten går bra men det räcker ju tydligen inte till eftersom han kissar...han dricker ju inte direkt en liter vatten!
    men ge välling! när de är sjuka är det viktiga att de får i sig vätska! strunta i gluten just då!!
    Kan du få honom att ta isglass? då får de i sig vätskan ganska långsamt. Gör egen med fryst saft.
  • 2små2stora
    Kavat: Funkar det med pipmugg?

trållmor: Det som är viktigt när de söver inför MR är att de vet om barnet är allergiskt mot soja. De använder oftast ett preparat som heteer propofol och det är soja i den. Det ser ut som mjölk.
  • 2små2stora
    trållmor skrev 2011-02-22 12:35:32 följande:
    2små2stora skrev 2011-02-22 12:08:33 följande:
    Kavat: Funkar det med pipmugg?

trållmor: Det som är viktigt när de söver inför MR är att de vet om barnet är allergiskt mot soja. De använder oftast ett preparat som heteer propofol och det är soja i den. Det ser ut som mjölk.
    MR=Magnetröntgen pga epilepsin. Jag har varit med vid sövning förut 3 ggr, så just det är jag inte så orolig för. Mattis 2 ggr och som sagt Timon 1 gång när han var ett halvår ungefär.

Direkt med Embla-plåstret så sa han "aj mamma, det svider", och det är första gången han har sagt ordet "svider" (här kan man ju tänka på att vi ska ju påbörja en utredning för autism för honom). När vi sedan tog av dem så reagerade ju personalen också på utslagen/eksemen som kommit på bara en timme. Jag tål inte plåster heller, och har mycket eksem, så det verkar ju som Timon är en hudkopia av mig Jag får alltid använda en sorts hudtejp.

Åhh, propofol!!! Det som Michael Jackson dog av, känns ju genast mycket mer betryggande Skämt å sido, bra att veta att det är soja i den Samma med fentanyl eller? De sövde pappa med fentanyl nämligen.
    fentanyl tror jag är ok.  Det är bara en lätt ytlig sövning för att de ska ligga helt stilla under MR
  • 2små2stora
    ELI 79 skrev 2011-02-22 12:40:25 följande:
    Han har fortfarande inte kissat ligger i sängen bara, håller på att somna igen. Fick i honom några ml vatten med ett medicinmått nyss, nåt annat vill  han inte ha.
    Avvaktar och ser...
    Hur är han i huden på handryggen?
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2011-02-22 13:45:27 följande:
    Inte försökt, men när vi har tagit napp med förstort hål så har han bara hostat och satt i halsen.. Men nu kanske det är på väg att vända hoppas vi. Maken fick i honom flaska i för middags. Enda problemet nu är att jag skulle behöva en pump. Har så svårt att handmjölka eller handpumpa (har en apotekets pump = misshandel)..

TIPS någon? Elektrisk?
    Jag kör med meda handpump från babyproffsen.

Vilken sort du använder beror på hur mycket du ska pumpa och hur länge.Är det bara för en kortare period så går det att hyra en pump från BB
  • 2små2stora

Kavat: För mig funkar det bäst när jag pumpar ena bröstet samtidigt som jag ammar på det andra. Då kan jag utan problem få ut 70ml men pumpar jag utan att amma så får jag kanske ut 40 ml.

• 2små2stora

Min tjej började dala på kurvorna vid 10 mån, men jag fick inget gehör förrän vid 18 mån kontrollen. Det visade sig sedan att hon hade ett rätt allvarligt hjärtfel och sojaallergi förutom mjölkallergi.

Svar på tråden Allergitråden