Lalalong skrev 2011-07-24 15:37:46 följande:
Hej svejs!
Nu är jag tillbaka igen om någon minns mig.
Läser här ibland, men skriver inte så ofta. Har inte så speciellt mycket att bidra med eftrsom Alva bara är mjölkallergisk och det är ju rätt enkelt..
Men jag tycker ni är så bra att fråga när det är nåt.
Alva har fått så konstiga utslag. Hon har dessutom varit jävligare än vanligt dom senaste dagarna. Bland annat med skrikattacker på nätterna där hon ålar runt, går upp i spännbåge och bara skriker hysteriskt. Bajsblöjan igår var alldeles grön och luktade absolut vidrigt!!!
Så jag funderar ju naturligtvis på om det kan vara nåt hon fått i sig... Vad jag vet har hon inte ätit mjölk och hon reagerar inte så här på mjölk vanligtvis heller. Utan det som händer då är att hon får sina hemska eksemiga kinder. Detta är helt annorlunda. Hade det inte varit för det överjävliga humöret och att hon verkar ha ont i magen hade jag väl kanske köpt värmeutslag men det gör jag inte riktigt nu...
Lägger in bilder (halvdåliga...) så får ni se.
Så här ser hon ut i nacken, på axlarna och på bröstet. Det mesta syns dock inte på bilden, det är massa massa små bleka knottror. Sen är vissa större och röda, det är dom man kan skyma på bilden.
Runt munnen. Röda vätskefyllfa utslag. Och några bleka knottror.
Och så helt otippat... utslag på knäna. Några bleka knottror och några röda vätskefyllda...
Men inga utslag på låren, eller så. Utan bara just på knäna.
Försöker tänka på om hon ätit nåt nytt dom senaste dagarna... Är lite osäker men jag _tror_ inte det.. Men hon har för visso varit hos barnvakt lite i veckan eftersom vi är i en flytt.. Vet ju inte precis vad hon fått där... eller om vi börjat använda något nytt tvättmedel eller så, men det har vi inte...
Någon som känner igen utslagen??
Tvättmedel skulle jag inte gissa i första taget med tanke på diarre och humör. Dottern får liknande utslag av baljväxter i nacke och på överarmar (utsida) och lår (framsida) i ett område som sträcker sig till rumpan och nedre delen av ryggen.