ViFrånLandet skrev 2010-08-14 21:18:20 följande:
Nu är jag här och söker svar från er kloka och erfarna igen... Sonen är som ni säkert vet vid det här laget allergisk mot ägg, mjölk, majs och havre... Han blir även hård i magen av vete och får ont samt hård mage av soja och/eller ärtor (har inte provocerat var och en för sig än). Pga detta får han i princip bara ris att äta, både i frukostgröten och till lunch+middag. Den senaste veckan har han varit otroligt lös i magen som luktat otroligt illa och varit grönaktigt. Har inte tänkt så mycket på det, mest trott att det berott på stundande tänder men det tycks inte komma några sådana och nu kan jag inte släppa tanken på om det kan vara riset han reagerar på. Kanske inte att han är allergisk/överkänslig utan snarare på att det blivit för mycket... Vad tror ni? Känner mig som en riktig hypokondriker och skäms nästan för att prata med folk runtomkring om hans besvär
Förresten så har de bruna utslagen jag skrev om igår försvunnit men däremot är han ännu prickigare runt munnen nu plus att de spridit sig ner över halsen... Jag blir knäpp på det här!!!
Förlåt att det blev ett sådant där negativt inlägg nu igen men jag håller på att gå under, törs knappt ge sonen någon mat alls och samtdigt går jag och mår dåligt över ifall det är jag (och sambon då) som bara inbillar oss en massa och att vi utesluter saker som egentligen inte behövs uteslutas osv. Vi mår helt enkelt piss här hemma
Någon som har några stöttande ord/råd/förslag på hur vi går vidare tills vi får träffa läkare?
Usch vad jobbigt =(
Vår dotter har samma allergier förutom ägg ( har dock inte testat ordentligt än..men snart så ). alltså mjölk, soja, havre och vete. Och vi har verkligen varit hur ledsna som helst över detta och det är väl först nu vi har accepterat det!
Så jag vet i vilken sits ni sitter i och hur ledsna man kan känna sig !!
Min dotter äter ju också bara risprodukter ( alltså sempes mjölkfria ). Äter din son den med ?! För den innehåller nämligen sojalecitin. Så är han sojaallergiker finns det ju risk att han reagerar på den!
Vi misstänker att dotterns förstoppning eventuellt har med sojalecitinet att göra men eftersom hon inte har fler symtom får hon äta den ( och istället få laktulos )
Vet att det låter helt galet men hon älskar sin gröt och välling och än har vi inte kunnat hitta något bättre alternativ som hon gillar. Jag hoppas ju på att det nya receptet jag fick igår ska vara något för dottern!!
Min dotter fick också massa prickar runt munnen som spred sig ner mot bröstet! Jag kan trösta dig med att vi, precis som ni, började analysera varför ! Men så en dag var de helt väck. Vi antar att det kanske kan ha varit att vi tvättat henne med något hon inte tål ( typ tvål med mjölk i , våtservetter mm ) eller att hon helt enkelt använt nappen för mycket! Kan tillägga att hon fortfarande blir prickig men idag analyserar vi inte varför!
Kan ju vara så att din sons prickar beror antingen på gröten ( om han nu äter den ) eller kanske någon frukt ni precis börjat med ?!
Jag förstår hur du känner med att du knappt vågar ge honom någon mat för precis likadant kände jag! Jag gjorde helt enkelt som så att jag backade med allt nytt och endast gav sådant jag VISSTE att hon tålde. Visst blev det lite enformigt men dottern fick en chans att må helt bra och vi fick en chans att läka ett sårande mammahjärta!
Egentligen är väl kanske inte mitt inlägg särskilt tröstande men ville bara att du skulle veta att vi är fler som sitter i samma sits och vet hur det känns!! Jag hoppas och tror att ni kommer få rätsida på erans sons allergier och att ni snart få må bra!
Kram!!!