Angel Gbg skrev 2010-05-10 10:28:27 följande:
Måste få beklaga mig lite... Vi är med i en förening och jag har försökt ett antal ggr inför träffarna att det ska finnas regler tex all ätning görs sittandes vid bord, tvättar efter mat osv inget jobbigt utan basic basic... MEN vissa föräldrar har då vägrat med hänvisning att dom besöker träffarna för att samtala med andra vuxna och inte jaga sina barn hysteriskt så jag har rent ut sagt gett upp, vi är sällan där och när vi är så försöker jag säga till dom äldre barnen som tar själv att inte springa omkring med kaka + att jag har en kompis som är mer rak och försöker föra min talan och varje gång är C dålig. Så var det även i lördags, jag pratade med en mamma och sa som det var snälla säg till dina barn och sa även till hennes son (5år) och får då höra av henne att hon minsann säger till honom själv... (jag sa snällt och bad fint) fine tänkte jag men hon säger till honom en gång och sen skiter hon i att han skiter i henne så ni gissar hur illa C är. Idag kom iaf ett mail från samordnaren att hon tyckte läget varit kaotiskt och det vore bra om jag tar upp detta innan så alla vet vad som förväntas av dom. Jag svarade då att jag gjort precis det hon ber om och fått rätt taskigt bemötande... Just nu sitter jag och surar och känner mig riktigt ledsen. Det ÄR SÅÅÅÅÅÅÅ jobbigt när vi kommer. Det är sååååååå jobbigt för alla med alla mina regler. (Vissa säger det rakt ut, andra bara mummlar, hymmlar, suckar ja ni fattar) Jag blir så ledsen för Cs skull då detta är en mycket viktig förening för henne och det inte finns alternativ. Tips, trix och pepp tack för just nu så rinner bara tårarna av trötthet... om det är så jobbigt för dom att ha lite basic koll över sina barn 4timmar/mån så vill jag bara skrika hysteriskt gissa hur jävla lätt det är att ha extremjävlastenkoll jämt?
NÄ usch!!
jag blir så himla ledsen när folk inte fösrtår! Ibland önskar man att de också fick ha allergiska barn (missförstå mig rätt) så de fick förstå hur det verkligen är!! Speciellt ni som har barn som är så jättekänsliga för kontakt mm. VARFÖR är det så svårt att ta till sig sådana saker?? VARFÖR är det så svårt att tvätta av sig eller vara noga at städa när någon ber? Hade någon bett mig om det så hade jag ju inte tvekat två sekunder. De kan väl sucka allt de vill men varfö rinte bara göra det du ber dem om??
Säger som kavat, be att få ett möte där du sätter dig ner och verkligen berättar att du inte "vill vara besvärlig" men att de är för ditt barns bästa så de förstår vad som händer med henne.
Uppdatering om sonen
Magen är nästintill borta nu och han sov 14 timmar i natt
Strålande humör! Nu känner jag mig ännu mer säker på att det är vetet. För det finns inget annat han fått än den där biten med macka. Troligtvis så fick han i sig mer än de såg/ville tala om.
Älsklingen: fick svar från nestle och det var risstärkelse i burken med risotto kyckling från 1 år. Det svarar också på mina frågor för annars hade han inte varit bra än. Det har ju inte gått 1 vecka sen han fick den så han borde inte vara bra än ifall det hade varit vete i...