Tibell skrev 2010-05-15 14:12:27 följande:
EL I : Hur går det för er och sonen ?! Tänker på er ofta och hoppas att han mår bra! Såg de senaste bilderna i galleriet =( Såg han ut så efter bara en bett på en macka och läkaren tror inte på er ?! Frågar igen. Nu var det 1 månad sedan vi provocerade med vete. När kan vi provocera igen ?! Vore ju kanon bra om hon kunde äta vete, skulle verkligen underlätta när man köper barnmat samt gröt eftersom alla affärer inom 5 mils radie endast har enagos produkter!
Jo då nu mår han finfint. Magen är normalstor, sover 12-13 timmar per natt, har "bra" humör (hans hemska humör efter sin mor får vi nog tyvärr stå ut med
)...nu VILL han t o m åka vagn!! Han vill inte sova i sängen på dagen längre utan föredrar vagnen!!! Det trodde vi aldrig! Går fint att åka bil med honom. Kinderna är fina om han inte utsätts för förmycket vatten, värme eller blåst (då blir de MYCKET rödare än de borde men det försvinner efter någon timme) men det där röda som sitter i hela tiden är borta!
Så det kan inte bli bättre!
Jag känner mig väldigt säker på vete nu, frågan är bara om det även är de andra sädesslagen. Får se vad dietisten säger om hur vi ska gå till väga. Vi ska höras av om 2 veckor. Jag VET att han är så känslig mot vete för de enda gångerna han blivit dålig under denna tid han varit utan vete... 2 månader... är när han 1. fått i sig godis med glukossirap och 2. en bit "vanlig" macka.
Kan ju inte vara nåt annat.
Nja jag vet inte om läkaren tror oss. Har inte träffat honom sedan han sa att vete var ett alternativ gällande en ev allergi (sen tog vi ju bort vete). Dietisten tror oss gällande veteallergin men hon tror inte att han är så känslig som vi tror han är!