• EL I

Allergitråden

SusieQ: usch låter onekligen varken som en kul diet för dig eller som bra för sonen när han inte mår bra. Har tyvärr inga råd att ge:( ville bara säga att jag lider med er. Hemskt att inte veta hur man ska få sitt barn att må bra. Håller alla tummar jag har!!!

• EL I
    Snutten skrev 2010-05-03 12:31:26 följande:
    Jag hade backat direkt. Det KAN ju vara så att han klarar små mängder havre men när det blir annat också så spårar det ur. Vi resonerar så här att även om Siri klarar mindre mängde med päron tex så äter hon nästan aldrig det eftersom det är så svårt att balansera på den linjen utan att trilla över och det blir för mycket. Helt plötsligt är barnet mer känsligt pga förkylning osv och då sitter man där. Du känner ditt barn och vet när det är dags att backa.
    Frågan är ju vad som är vad...havre, råg eller den där biten macka han fick i fredags.
    De dåliga nätterna torde ju vara den biten macka även om han inte åt den eller vad tror ni??
    och den svullna magen kanske var början till att det skulle bli värre pga havre och/eller råg.

Ja ja jag får säga till dem att vara mer "hårda" på dagis och sen har jag slutat ge havre och råg helt nu. Korn har jag inte ens hunnit testa än.
  • EL I

Japp allt är borta nu igen så får vi se hur lång tid det tar innan det är borta. Ska till dietist o läkare på onsdag så får vi se. En sak är säker!! Jag är tvärsäker på hans allergi mot vete. Det andra får visa sig. Kände ju direkt att dietistens förslag inte var nåt bra. Ska bli intressant på onsdag. Har iaf framkallat kort på mage o kinder som jag tänkte ta med ifall att...

• EL I

Nu är jag här och tjatar igen

Måste bara få säga att jag är SÅÅÅÅÅÅ less på detta nu. Så less att det inte är sant! Jag är så otroligt trött på att inte få sova, ha en gnällig kille och bara försöka få allt att gå ihop sig och försöka lista ut vad alla hans "symtom" beror på.

Jag kan inte ens gissa hur trött HAN är på det. Han hade nog varit galen vid detta laget om han kunde prata!!

Det är så hemskt att känna såhär. Usch, har är ju världens goaste unge men jag ORKAR inte!!!
    Vi har ingen som kan avlasta oss heller och vi jobbar båda heltid. Känner mig HELT slut. Hans första 16 månader i livet har ju inte direkt varit enkla. Vet att det finns MÅNGA som har det  MKT värre än oss men det är så mycket annat som man ska få att  gå ihop sig också och sen detta på köpet

Nu har han fått någon "mildare form" av diarrée också och det har han ju bara haft när han fått i sig mjölk tidigare!! Blir GALEN!

• EL I
    Kavat skrev 2010-05-03 19:03:59 följande:
    Ja, fick han en smörgås i munnen så kan det väl varit vanligt smör? Hur som helst, du vet ju inte vad han fått i sig i fredags och kommer aldrig att få reda på det, så det är nog bara att bortse från dagens diarré. Kram på dig, han är snart gladare och piggare igen. Jag förstår dig precis och jag är sååå glad över att jag är hemma ännu med min lille, men det är ju inte alla som har möjligheten eller vill/kan. Jag bävar verkligen för att lämna honom på dagis, för lite eksem är väl inte hela världen, men när man inte får sova och oron över det och hur han mår osv, usch, näää, det är verkligen inte kul... Kram!
    tack. nä jag ältar inte mer i det där nu. det är som det är nu och bara att börja om från början igen med rätt kost.
    Det är ett gissel med dagis och mat. De gör så gott de kan och jag klandrar inte dem på nåt sätt.

Ja sömn är verkligen a och o om man ska orka. Jobbar ju heltid så man känner verkligen av det här med att få sova!!! Du vet, gå upp 03:30 och sen jobba hela dagen, hämta barn på dagis, fixa o dona på kvällen med två trötta barn
    Har t o m fått magkatarr senaste veckan GAAAHH

Skönt att du kan vara hemma ett tag till! Hur gammal är han nu!

Tack för omtanken!
  • EL I
    Kavat skrev 2010-05-03 19:27:45 följande:
    Ja, jag förstår att det är tufft, jag orkar ju knappt här hemma ibland och då är det inte så jätte ansträngande egentligen med två barn, mot vad mitt jobb hade varit... Han fyller snart 3 och jag är hemma på vårdnadsbidrag från Kommunen, hela 3000:-/mån! Men det gav mig möjligheten att vara hemma en längre tid, annars hade det inte gått. Sen blev det väl inte alls som vi hade tänkt oss från början, men då visste vi ju heller inte om allergierna. Men sen blev jag ju så himla dålig mitt i också så frågan i efterhand är om jag ens hade kunnat sköta mitt jobb om jag hade jobbat?! Nu funkade det hyffsat, så länge jag kunde röra mig. Vi ju ha en till i början på aug, så då får jag ju vara hemma ännu längre. Men tanken är att han ska inskolas 15 h/v på dagis i höst, vi får se hur det går...
    ja just det, när kommer nästa?
    Känner ni inte att det är jobbigt att ha 3  barn när alla har allergier inkl dig själv?
    Men man kanske kommer in i det sen när allt lugnat sig o man hittat alla allergier??

problemet för oss är ju att jag jobbar heltid (dock natt för att slippa jobba så ofta), maken är egen företagare och jobbar mycket ALLTID kvällar. Vi har INGEN släkt på närmre håll än 45 mil vilket gör att vi är väldigt själva med barnen och våra heltidsjobb...men det går ju, men om vi skulle  få lite lugn med lillen så skulle det kännas så mkt bättre, att man fick lite lugn och ro.

hoppas det går bra för grabben på dagis sen!
  • EL I
    Snutten skrev 2010-05-03 20:11:01 följande:
    Det ÄR rent ut sagt skitjobbigt särskilt innan man har kommit på alla allergier. Jag jobbar också natt, iofs inte heltid men ca 70 % men min man arbetar mycket. Dessutom har vi mycket hjälp av mina föräldrar som har barnen nattetid när jag jobbar och min man är bortrest. Vi hade inte fått ihop det annars. Känns väldigt bra att kunna välja att arbeta på natten och dessutom gå ner så mycket i tid som jag har gjort. ni "borde" få vb och i så fall kanske du kan gå ner lite i tid. Det är rätt ofta som jag bara vill kräkas på alla allergier och astma. Astman tycker jag nog ändå är värst för trots MASSOR med mediciner så mår Siri så dåligt särskilt nu när alla björkar typ har expolderat. Det där med fler barn: Hmmm, vi har alltid sagt att vi ska ha tre barn. Men nu med Siri så har jag fått någon känsla för att man inte kan räkna med att få ett barn som är friskt. Ett barn med allergier eller astma kan jag klara av men om barnet har någon annan sjukdom? Förra året fick min man dessutom diabetes och var väldigt sjuk i samband med det. Hur som jag tvekar inför ett barn till men jag kanske ändrar mig om ett par år. Vi har ju en storebror till Siri som är frisk som en nötkärna och som kanske har haft feber fem ggr i sitt liv.
    vår stora son har ju också problem men det är enklare. han har förkylningsastma men en lättare variant som tur är. Han har inhalationer och det funkar alltid. Han har ju varit förstoppad från han var 1 vecka och är fortfarande och han fyller 4 år i september.
    Han har dock aldrig haft dessa problem som lille sonen har. Han har alltid sovit bra, varit "enkel" att ha att göra med osv.

Lille killen har varit nåt med från början så det känns lite jobbigt...men man vänjer väl sig.
  • EL I

Snutten: stackare!!!! Hoppas det vänder snart! Har haft en pissnatt till här, tredje i ordningen... Upp kl 03:30 i morse igen o sen jobba hela dagen, bläääää!

• EL I

Apropå vårdbidrag, är det ens nån ide för oss att söka när sonen har så få allergier?

• EL I

Måste ställa ytterligare en konstig fråga

I samband med att han måste fått i sig nåt han inte tål och nu sover dåligt sedan 3-4 nätter och har uppspänd mage så har han börjat kissa KOPIÖSA mängder på nätterna. Han är sjöblöt varje morgon, eller redan tidigt på natten då vid 03-04! Han dricker inte mer nu än annars. Han har haft såna perioder förut då han varit sjöblöt på morgonen och jag minns inte säkert men det KAN varit de perioder han varit extra dålig i magen...är det nåt ni känner igen???

Svar på tråden Allergitråden