• Kavat

Allergitråden

köttsaltat = lättsaltat så klart!

Fläder, var Ikeas i love eco jucie som han fått vid något tillfälle.

Funkar mango och banan så finns det färdig smotie att ge.

Sen tillägger jag att jag tyckte liten reagerade på allt de första gångerna han fick det. Han blev prickig och rödfläckig. Men typ fjärde gången så funkade det.. Vet att Trållmors lilla också var likadan. Så blir det inga jätte reaktioner så vänta ett tag och försök igen.

• Kavat
    Allrona skrev 2011-12-19 20:10:07 följande:
    Du kan ge den förebyggande eller vid uppkommen reaktion. Hon kommer inte kunna äta allt ändå men det kan ju kanske hjälpa så hon klarar vissa livsmedel bättre. Var det så du tänkte kavat?
    Japp. Eftersom hon verkar reagera på allt nu så kanske det hjälper både när hon reagerar och även att kanske inte reagera. En tanke bara. Man förlorar ju inget på att testa och se.

De som har pollenallergi äter ju ibland aerius hela pollensäsongen i förebyggande syfte typ.
  • Kavat
    2små2stora skrev 2011-12-20 12:07:18 följande:
    En snabb fråga. Vilken mat är ägg och mjölkfri på Ikea
    Korven i förbutiken och pommes kan mina äta.

Kycklingfilen och pommes UTAN såsen (beasås med ägg)
  • Kavat
    LokesMammi skrev 2011-12-23 21:30:34 följande:

God Jul Önskar Loke och en "allergireaktionsfri" jul!
    Vilken sötgröt! Underbart!
  • Kavat

Älsklingen, ja det kan förvärras eller förbättras. Precis min tanke också mithrandil. Ska ni ha en till älsklingen?

• Kavat

Åh, stort grattis vad kul! Hur gamla är de när de blir storasyskon?
    Vi har också tre och jag är så otroligt glad över det. Den minste är verkligen vår lilla solstråle! Kanske för att det var lättare att hantera allergierna från början. Skiljer två år på de stora och tre år till liten.

• Kavat

2tomtar. Fick han reaktion genom amning? Eller direkt när ni började med smaksatt?

• Kavat

Älsklingen, en kind - kontakt. Ser precis ut som mina killar vid kontakt.

• Kavat

Har någon sett att Burger King bytt ut sina hamburgerbröd till bröd med vetestärkelse i? När gjordes det? I somras var de utan, nu var de inte det.

Svar på tråden Allergitråden