Läkarens bedömning av vårt ena lapptest.
Här fick vi positivt på den översta till vänster.
Inte den andra till vänster som har en rätt stor rodnad i överkant (där gröten låg i koppen...)
Inte den tredje (syns pytte bara)
Knappt postitiv lät det som på den fjärde (men ni ser ju. Det har vi även pos på RAST)
Inte femte som också satt mest i kanterna.
Inte översta "pricken" till höger (det var bara en pyttelite gröt i koppen) och underst till höger var det provkoppen som var tom och som ni ser så syns det ingenting där alls överhuvudtaget.
Oavsett läkarens bedömning. Det här lapptestet gav mig jätte hjälp. Jag ser ju att den tomma koppen är helt fin hud under och det är det inte på de andra även om det är väldigt tveksamt på några (3 och 5 = soja och mjölk) Men då hade vi redan tagit bort soja och mjölk och det var egentligen ett bevis på att han reagerade på havre, vete som jag ville ha och det fick jag.
Här är det andra lapptestet. Läk bedömning var bara reaktion på femte (nederst) till vänster (soja). Lite småblåsor på fjärde men de visade även på RAST (ägg).
LIte ruggligt på resten runt kanten, men vet inte om det var "koppen". Men vi märker ju ändå väldigt klara reaktioner från allt som är testat här och det sädesslag blev borttaget ett par år senare ur kosten. Nu funkar mjölk.
Tillägger att i mjölk och äggkoppen var det liksom inget innehåll eftersom koppen är förhöjd. Så det som låg mot ryggen var ju kanten på koppen. Så i princip så är det som ligger i koppen luftburen reaktion tycker jag. Eftersom man inte tar hänsyn till kanten på koppen.