AAEV skrev 2011-11-16 22:17:08 följande:
Hej tjejer! Vet inte om ni minns mig, jag hette FrökenLindström innan. Har inte varit här inne på evigheter - men nu när det är dags att ta bort ännu mer ur eleonoras kost så vänder jag mig såklart till er (mina experter) för råd. Eleonora har ju aldrig varit riktigt bra i magen. Hon har alltid diarré eller är stenhård, färgen och lukten är inte heller helt frisk. det luktar apa och är antingen gult, grönt eller väääldigt ljust. Hon har stora problem med gaser och har ofta väldigt väldigt ont i magen. Vi har tom varit inne på akuten nån gång då de trodde att hon hade blindtarmsinflammation.
Vi har inte analyserat så värst över vad hon ätit när hon får så här ont i magen... Vad tror ni att vi ska börja med att ta bort? Glutentester visar ingenting, så vi tänker antingen vete eller havre... Vad tror ni?
Just det, hon har inte så mkt utslag, bara ibland runt munnen och då kan det vara riktigt otäcka blåsor som sätter sig...
Jag undrar också det som älsklingen undrar.
Låter ju helt klart som att det är något mer. Jag undrar också om ni har kollat gluten nyss (alltså inom ett par månader), annars gör det igen så att ni kan ta bort sädesslag utan att vara oroliga att sabba ett glutenprov. Bra också att ha den kontakten med läkaren så att ni sedan kan få hjälp med mat på livsmedelshänvisning.
Sen när du har kommit fram till om du vill ta bort sädesslag, om du tror det är det som felar så säg det till läkaren. Vi har kollat gluten det visar inget, kan vi ta bort sädesslag för att sen provocera?
Sen för att vara helt säker på gluten så ska en gastro göras och jag funderar på om det egentligen inte borde göras eftersom hon varit så dålig....
Men jag vet också hur svårt det är att få dem att lyssna. Vi fick inte ens glutenprov taget på sonen för de trodde ju nte på oss. Men dottern sa läkarna ett halvår efter att vi hade tagit bort gluten att vi borde gjort gastro.. Men det är lätt att vara efterklok... Nu blir hon superdålig av det så nu har jag inte lust att testa att ge henne i tre månader när hon mår så dålig av det.