mithrandil skrev 2011-11-25 11:05:35 följande:
Ja, han är superduktig. Händer ofta att han stoppar något i munnen bara för att spotta ut och vägra äta. Så har han alltid gjort. Har alltid vägrat att äta pannkakor, men när mamma gjorde pannkakor utan allt så vräkte han i sig. Samma som han alltid vägrat äta sås, nu när vi varken har soja eller vetemjöl i tryfflar han i sig såser. :)
Fast tyvärr är han inne i en kraftig matvägrar period så han äter typ bara äpple.
Ska prova saltåkvarns då. Kanske han godtar den iaf. Tack!!
Kavat har sina barn på samma mottagning som mig, tror inte sköterskan varit sur och butter där så det är nog något annat. I början var hon trevlig mot mig med, men jag tror hon tycker jag ringer och tjatar för mycket.
Hon är alltid trevlig fram tills att hon slagit upp Amandas personnr och hon kommer på vem jag är. :P
Men man passar ju inte med alla så det är väl okej.
Prince or princess: Det som är bra med vår mott är att jag alltid får allt jag ber om. Livmedelshänvisningar, dietistkontakt, recept på neocate, tavegyl, ja allt. Men de är inte lika enkla att få att göra en ordentlig utredning. Iaf inte för mig. Men som sagt, kavat har nog bara bra erfarenheter från barnallergimott i kungsbacka. Så våga testa!!
Hehe, jag har massa att skriva men glömmer ju allt. Sköterskan ja.. Hehe, hon och jag var inte heller kompisar i början. Fråga mig inte varför. Men jag slutade ringa till henne och mailade läkaren direkt.
Läk är dålig och kort i sina svar, men antingen så skriver hon vidare till sköterskan och så ringer sköterskan mig, eller så ringer hon själv eller så får vi en tid.
Men sen tror jag att jag fick så mycket beröm av läkaren en gång när jag var där och hon hörde...
och sen ändrade hon attityd. Nej, jag vet faktiskt inte. Jag kanske smörade någon gång när jag pratade i telefon.
Nej, jag vet faktiskt inte. Oavsett vad de tycker så har ju du fått ett svar. Det är du som lever med barnen det är du som behöver ha svaret.