Mela78 skrev 2010-05-25 20:43:22 följande:
Jag kan inte förstå varför din man ringer SIN mamma för att diskutera din hälsa när du nu tagit tag i det hela och kontaktat vården? Det enda som jag kan se att hans mamma kan ha som merit för att kunna avgöra om du behöva uppsöka läkare eller inte vore om hon var läkare. Hmpf. Om det varit min man hade jag sagt ett par mindre väl valda ord med något för hög volym. Funderade just på sköldkörteln, har du tagit prover förut på din ämnesomsättning? Ett tips är att du faktiskt för dagbok över ditt matintag och räknar kcal. tex
matdagboken.se kan vara till hjälp, är gratis. Där ser du även om du får i dig tillräckligt med näringsämnen. Det bör räcka med en vecka eller två för att se hur du ligger en genomsnittlig dag i ditt kcalintag och sen kunna jämföra om du får i dig lika mycket som du förbrukar. För det är klart att du inte ska behöva äta lika mycket som en fullvuxen skogshuggare när du är bara 155cm lång.
Anledningen till att han kontaktade sin mamma tror jag beror på att han ville ha medhåll. Hon anser nämligen också att jag slarvar med maten. Till saken hör att de är rätt stora på den sidan släkten och jag skulle aldrig kunna äta så mycket som dom gör!!
De tog massa prover, bland annat sköldkörtlen, ämnesomsättningen, struma mm när jag sökte sist då förra året men hittade inget. Men jag tänkte jag skulle be dem ta om proverna!!
Registrerade mig precis på den sidan nu =) tack för tipset. Och visst kanske jag slarvar med maten ibland men denna trötthet känns inte som att det skulle bero på det. Jag kan ju knappt köra bil längre =(
Sen undrar jag om det här med celiaki. Tycker ni mycket stämmer ??!! Viktnedgång ( samt otroligt svårt att öka igen ), enorm trötthet, förstoppning, orkeslös ??!! Jag har även som små prickar/plitor på bröstet samt mellan skuldrorna som kliar MASSA till och från..kankse har med saken att göra menar jag =) Nu när vi ätit massa pasta idagarna ( det enda dottern äter bra av =) ) kliar det heeela tiden. River ju tillslut upp dem tyvärr =(
Tack till alla er som stöttat mig och hållt med mig! NI är guld värda!! TUSEN tack!!!!