-
-
Kliar jätte mycket gör dem med!!
-
Okej så ni tror på bett då..av vadå ?! =) Låter äckligt att något litet kryp har bitit min lilla tös. Och snabba måste de ha varit eftersom hon aldrig låg still i gräset utan snurrade 10 varv och kom in sen. Usch och tvi. Hatar småkryp * ryser*
-
Något var det stora dottern reagerade på igår. Natten har varit hemsk och hon har vaknat flera gånger och de stunderna hon sov har hon farit runt som en hellikopter i sängen ( hon fick sova hos oss i natt )
Jag frågade flera gånger om hon hade ont någonstans men det hade hon inte. När jag tände lampan i morse insåg jag vad det var som stört henne. Hon hade massa massa röda prickar samt torreksem lite var stans på kroppen. Mest på mage och rygg! Hon hade nog kliat rätt bra eftersom det fanns rivmärken lite varstans
Frågan är då bara om det var något i gräset eller om det var solkrämen vi använde. ACO solfaktor 50 var det. Kankse finns någon mildare..vad rekomenderar ni?! -
och nu har även lilla dottern blivit lite små eksemig. Dock inte alls mycket. Enbart någon fläck/ prickar lite varstans. Typ som underhakan ( massa prickar), kinderna, en under ena armen samt några på magen.
Ack så tröttsamt. Är det inte den ena så är det den andra. Blir så trött på eländet.
Vad har då dottern fått i sig/på sig
Det nya hon fick testa idag var 1 liten tesked burkmat
Ingredienser : potatis.vatten,kycklingkött, morot, ärtor, vegetabilisk olja (raps), juice av citron. vitpeppar.
åhh vad jag hoppas skruttans matvägran kan släppa snart så vi kan gå tillbaka till enbart ersättning. Hon blir ju så hård i magen av all mat =( -
okej. Ja vi misstänker soja, eller kanske känner oss rätt säkra nu till och med. Visste inte det med ärtorna. Förklarar ju varför dottern har massa prickar runt munnen nu då. Tur att hon inte ville ha mer än 1 tsk!Mela78 skrev 2010-05-20 11:37:05 följande:Minns inte helt riktigt men är det inte så att ni misstänker att hon inte tål soja? Om hon inte tål soja är det nog ärtorna i burken hon reagerat på.
Tack för hjälpen! -
Usch prata inte ens om dagis.. jag får redan ångest =( Nu är inte min dotter så känslig som många utav era barn är med andnöd osv. Men hon får eksem över hela kroppen,diarré, matvägran, gasig, väldigt gnällig av endast spår av mjölk på händer/leksaker mm.
Hon får även eksem via kontakt
Nu är det iofs drygt 8 månader tills hon ska börja dagis så jag hoppas onekligen hon hinner bli bra mycket bättre i sina allergier innan hon börjar där.
Problemet är att dagiset hon ska gå på har INGA som helst erfarenheter av allergier. Så när jag berättade att hon har både mjölk och soja bröt de nästan ihop. Tänk då om hon också har vete och havre som vi misstänker. Och kanske även ägg som är rätt så vanligt och som gav liiite utslag på hemmapatchet. De kommer aldrig klara av det. Och någon resurs finns absolut inte. De har inte ens resurs till det barn med downs syndrom som går där.
Närmsta allergi dagis kanske ligger 5-6 mil bort enkel resa så det känns inte heller som ett alternativ.
Som tur var reagerar hon som sagt inte med andnöd ( vad vi vet i allafall ) men hur roligt är det om hon ska behöva gå fullt med eksem varje dag =(
Hoppas verkligen att det här har växt bort tills dess!!! -
Oj vad ni skriver här =)
Vi har varit iväg hela helgen och haft det kanon!
Alla har lagat mjölkfritt och det har funkat fint! Första gången vi kan komma iväg till andra utan att minsta dottern får eksem!
Sen måste jag också tala om att lilla tösen hade ökat 500 g på 2 veckor!!!!! Så hennes matvägran har helt enkelt berott på att hon är mätt ! Men nu har hon börjat äta både välling och ersättning igen så nu kan vi backa tillbaka med maten..skönt. kör vi på med enbart välling och ersättning någon månad till =)
Sen nämde jag för bvc att stora dottern fått prickar ( vita prickar med rött runt om ) när hon rullat i gräset och hon trodde det var en reaktion på gräset och inte bett ( Jag visade ju bilder för er för nån dag sedan)
Detta grundade hon på dels hur jag beskrev dem samt att det var så många och satt över hela kroppen. Aja. Vi får väl se. Är inte ofta bvc haft rätt menar jag ;) Får helt enkelt se vad som händer nästa gång hon är nakenfis i gräset =) -
Har en liten fråga till er! Har era barn som druckit mjölkfri ersättning haft konstig andedräckt ?!
Lilla dottern luktar lite starkt i munnen och har gjort länge nu. Först trodde vi det var tänder men än har det inte kommit några, så det kan vi nog inte skylla på mer ?! Men så kom vi på att det kanske är ersättningen. Spelar ju ingen större roll egentligen men det är ju som sagt en ganska udda lukt i munnen på henne =) -
Är det bara jag som upplever att man blir lite smått hypokondrisk som allergimamma ?!? Känns som att man övertolkar allt ;)
Men nu har jag en fråga till er kunniga. Kan viktnedgång ( och väldiga svårigheter att öka igen ), enorm trötthet samt illmående vara tecken på allergi/intollerans mot något som vuxen ?!