mithrandil skrev 2011-06-12 23:31:51 följande:
älsklingen: Gud så skönt för dig! Underlättar en hel del att ha pappa bakom sig i sina beslut.
Amanda har fått i sig skit idag igen. Blir så trött! Detta var 4e gången på 2 veckor nu. Men idag flyttade Andreas ut så nu blir det inga fler misstag eftersom vi inte kommer ha något hemma som hon inte tål.
Alexander hade ätit smörgås med smör och kaviar på och kastat på golvdet. Andreas hade ju givetvis inte städat upp efter honom så jag hittade Amanda smaskandes under bordet. Stackarn har haft diarre och ont i magen hela dagen. Lite flåsig och vägrar sova och nu innan sängdags var det som ett öppet sår i blöjan igen. fast mest i de främre trakterna. Men men, sånt är livet. Nu är det iaf slut på misstag.
Fast.. Alexander vägrade äta sin nya välling. Testade ge honom bovetemjöl i enbart vatten, med vatten och neocate och även risdryck men han ville ingen ha. Helgen hemma hos mamma åt han ju för glatta livet.
Men men, hoppas det var neocaten som avskräckte honom och att han tar bovete+risdryck imorn för annars vet jag inte vad jag ska göra.
Träffade vår bvc sköterska i affären förut och hon avråder från att börja med baskost tills att vi träffat dietisten så jag antar att vi gör så. Men det får bli utan allt. Sädesslag, mjölk, ägg, soja, baljväxter nötter och fisk. Även kyckling eftersom alex reagerar luftburet på ägg så får vi se vad dietisten säger.
När får ni träffa dietisten då?
Fortsätt och ge vällingen med Neocate är mitt tips. Har du testat med lite socker i (till en början, sen fasar man ur)? Det är ju ännu viktigare att han får i sig näringsämnena om ni tar bort annan mat...
Man kan göra tvärtom att ge lite Neocate och öka den, men ärligt talat, Neocate smakar inte så konstigt alls så den smaken borde döljas rätt väl i bovete/risdryck smaken... Har du smakat och jämfört.
Mitt råd är alltså att försöka ge med Neocate, men variera vällingen eller försöka tills han tar den.
Min mellankille åt om han fick mixad banan i t.ex, men han hade äcklig Profylac.
Så alla försök är bra för att dölja smaken så han äter. Det är guld värt att ha något som man vet han gillar och äter och även är näringsmässigt komplett.