Tibell skrev 2011-04-30 09:16:29 följande:
Kavat : ibörjan får man göra det. Läkarna vill att man ska ha tre olika förkylningstillfällen med andningsbesvär innan de skriver ut mediciner.
Detta för att små barn ibland kan va astmasymtom vid en förkylning utan att det måste vara förkylningsastma. Men får man det vid varje förkylning finns det ingen tvekan längre
Mår liten inte bra än ? Kollade de hans syresättning när ni var inne ?
Okej, vid tre
olika tillfällen alltså. Check. *skyller på hjärnan med all rätt

*
Han är jätte tät så jag skickade iväg honom med maken så jag fick äta frukost i fred.

Han mår inte alls bra och jag tror att det är det som gör det, han har liksom jobbigt att bara vara. Tyckte han kändes bättre i natt, sov mycket lugnare, hostade inte alls lika mycket och febern har gått ner, och penicillinet brukar ju verka rätt snabbt, men nu på morgonen var han sämre igen. Nej, de kollade bara snabbsänkan och öronen då och lyssnade. Sa de till maken, om syresättningen, men känner jag honom rätt så kommer han inte säga något...

Jag får åka in med honom nästa gång kanske... Om det blir en nästa.
Läkaren hade för övrigt aldrig hört talas om Neocate, men hon visste var Nutramigen var... Jag fick faktiskt övertygat henne om att vi ville ha Ery-max direkt. Orkar inte med vändorna med en till som inte tål Kåvepenin just nu...

Hon sa att man måste ätit det för att bli allergisk. Ja, sa jag, men han har ju ätit diverse antibiotika som han reagerade på både genom mig och vid uvin. Lilleman är ju allergisk mot kåvepenin, så nej, tack, de följer ju tyvärr varandra rätt väl så jag är glad att jag slapp det i alla fall.