• Tibell

Allergitråden

Ska tillägga att hon sovit riktigt dåligt under hela förra veckan. Men värst var det i helgen ( efter majskakan ) . I natt sov hon hela natten lugnt och fint.. Så det känns ju som att hon fått i sig något nytt idag ? eller vad tror ni ?

• Tibell

Mithrandil : finns en länk längre upp i första inlägget från mig. Sitter vid mobilen och kan inte länka igen :)

Alrro : Ja :( men vaknade bara 1 gång och var ledsen i natt. Ska be mannen höra vad de åt igår...

• Tibell

Mithrandil : man ska väl läsa av efter 24 h ? Är det "bara" upphöjt eller är det även prickar, blåsor ?

• Tibell

Mithrandil : aha okej :) tror det kommer visa positivt på alla 5 :/ vilka ämnen var det ?
    Hur ser det ut på Amanda ? Vågade ni ta mjölk på henne ?

• Tibell

Åhhh jäkla iPhone, skrev massa mer :( varför gör den så??

Hur som helst så frågade jag alrro om även hennes astma är mer stabil ? Det låter ju som att ni träffat helt rätt angående vetet :)

Mithrandil : sätter de även positiv och negativ kopp ? Isåfall kan du ju jämföra med dem :)
    Vet att kavat har ett inlägg om lapptest i sin blogg där det även står hur man ska läsa av.
    Rött var negativt men var det även blåsor / utslag i var det nog positivt..
    Vilka ämnen testade de på barnen ? Och vilka visar något ?

• Tibell

Mithrandil : ja det ser och låter verkligen som att han kommer visa positivt imorgon. Skönt på ett vis med lite bekräftelse kan jag tro ?

Hur ska ni göra med Amanda nu om det visar neg, våga börja provocera ? Eller vad säger läkaren?
    Då kanske hon inte är kontaktkänslig för mjölk längre ? Det är ju en rätt stor mängd de sätter på kan jag tänka mig ? Vore ju underbart :) kanske hade hon råkat få i sig ost den gången hon reagerade.. Eftersom det satt i halsvecket? Håller i allafall tummarna att hon tål mjölk via kontakt nu, ett steg i rätt riktigt , det är ni värda

• Tibell

Alltså tjejer, Bella ser inga vidare ut alls runt munnen. VAD kan vi smörja henne med? Dagis hade på eget initativ smörjt henne idag eftersom hon ser ut som hon ser ut men tycker bara det blev värre =/ Om man tittar på den nedre bilden syns det att det är massa massa småblåsor som liksom flytit samman, samt att det spridit sig upp till näsan
    Har säkert blivit värre av att hon kliar på det heeela tiden samt att hon varit ute lite idag
    Här kommer då en bild på clownen Bella :/

Vad tror ni ? Kan det vara sen reaktion på all vete hon fick förra veckan genom smöret och kanske även via majskakorna vi köpte ? Kan det komma så sent ? *Tillkallar alla allergiexperter som kikar in i tråden titt som tätt ;) *
    Länk till majskakorna igen http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.goodnessdirect.co.uk%2Fcgi-local%2Fframeset%2Fdetail%2F671167_Real_Foods_Corn_Thins_Original_150g.html&h=KAQGpYitg
  • Tibell

Annen81 : har googlat lite och såhär avläser man ett patchtest

Gradering av lapptest
    0: Ingen reaktion
    +: Endast rodnad
    ++: Rodnad och palpabel infiltration av testomraÌ?det
    +++: Rodnad, palpabelt infiltrat och papler eller veiskler inom testomraÌ?det.

Positiv test: Rodnad samt palpabel infiltration utan (++) eller med eksemreaktion (+++)
    Negativ test: Ingen reaktion (-) eller bara rodnad utan palpabel infiltration (+)

Så är det enbart rodnad tolkas det som negativt men är det eksem/blåsor/plitor räknas det som positivt.
    Så hade din dotter inte enbart rodnad tycker jag det ska räknas som positivt..

Svar på tråden Allergitråden