Allergitråden
Alrro : ja visst är det svårt :( hon fick precis likadana eksem på precis samma plats sist hon fick i sig mjölk :/
Såå svårt ..
Alrro : ja visst är det svårt :( hon fick precis likadana eksem på precis samma plats sist hon fick i sig mjölk :/
Såå svårt ..
Alrro : hur går provoceringen ? Håller tummarna :)
Hade ett lååångt samtal med en sköterska på barnens allergimottagning. Världens mest sympatiske och underbaraste sköteska jag stött på genom åren med barnen <3
Iallafall tyckte inte hon det var någon idé att fortsätta ge Tilde mjölk =/
Eksemen är värre idag så det är väl rätt klokt ändå.
Dessutom är magen riktigt stor och hon kan verkligen INTE sitta still.. Inte ens vid godnatt sagan
Så sköterskan trodde, precis som jag sagt innan, att det här med hennes klättrande och rastlösthet antagligen berodde på att hon hade ont i magen..
Så snart ska vi bli kallade och få göra RAST på mjölk, sädesslag och kanske nötter på Tilde, något som aldrig tagits
Hon tyckte tex inte att Tildes mage skulle vara svullen någon gång. Något hon absolut skulle ta upp med läkaren eftersom hon inte velat göra något åt den innan. Hon menade på att det framförallt inte var normalt med en mage som svullnar så, och att vi helt enkelt inte skulle acceptera det.
Hon var verkligen sååå bra..
Såhär ser eksemen ut idag
Ni som kan det allra mesta här inne :)
Har ni själva eller känner någon som lider av magkattarr ?
Isåfall, vet ni om man har problem dagligen ? Eller ska det liksom gå i vågor ?
Alrro : vad har du för symtom?
Mina symtom är ont i magen ( dagligen ) , otroligt gasig, illamående ( oftast morgonen ) , sjukligt trött, blåsor som kliar på axlar, skuldror och bröstkorg, mycket problem med vikten. Får kämpa veckor för att gå upp ett ynka kg men kan lätt tappa 2 kg på 2 dagar genom att äta endast frukost middag kvällsmat
Sura uppstötningar har jag aldrig haft. Halsbränna får jag bara av typ choklad och potatisgratäng :)
Kavat : Jag mår skit rent ut sagt.
Är sååå trött och osocial . Är så öm i magen vissa dagar att jag helst inte vill stå.
Har gått så långt att när jag kommer till olika arbetsplatser ( jobbar på bemanning ) får jag ångest om det är arbeten som innebär att jag inte får sitta ner :(
Äter allt nu. Glutenprovet var negativt ( åt iofs inte gluten då ) så läkaren tyckte jag kunde börja med sädesslagen igen.
Han ansåg att jag behövde det med tanke på vikten. Jag hade nämligen svårt att hitta mat jag gillade och jag måste ju äta varannan timme typ..
Sen har det varit så mycket strul med barnen att jag liksom glömt bort mig själv..
Vilket har resulterat i att jag börjat få hjärtrusningar.. Sist höll det i sig i 4 timmar, riktigt otäckt :(
Mithrandil : åh det är sådana plitor jag menar !! Och jag har med på kindbenet! Satt för bara 10 minuter sedan och rev sönder flera st...
Kavat : sköldkörteln är kollad flera gånger, inga konstigheter
Ska försöka få tummen ur..
Just nu orkar jag inget ..
Vill bara sova hela tiden..
Bella är med väldigt känslig för tomat ( i all dess form ). Hon får massa eksem och blir urkass i magen. Så här hemma är det tomat förbud
Jag klarar heller inte av tomat egentligen men äter det ändå ibland..det är ju sååå gott
Får kli och sveda på läppar och i hals. Sen får jag blåsor/sår på insidan av läpparna..
Mithrandil : tack för varningen ! Vi köper mycket rismjöl. Kollade påsarna vi har hemma men ingen märkning där, pju
Blev barnen dåliga ?? :(
Hur går det för er fresten ? Tänker på er regelbundet..
Gick Alexanders havre provocering bra ?
Hur går det med Amanda och hennes rosslande ?
Kram
Åhh jag måste ju berätta .. Sen Bella gick över till neocaten har hon ökat nästan 1.5 kg!!! På bara 3 månader
Innan dess hade hon ökat 800 på 10 månader :0 helt otroligt !!!
Sen att astman varit relativt bra spelar säkert in det med :)
Och INGEN lactulos. För 4 månader sedan fick hon 15-20 ml dagligen..