• Tibell

Allergitråden

Aha nu läste jag rätt ;)
    Vetet låter rätt misstänkt absolut!
    Men sen tar det ett tag innan mjölken försvinner ur kroppen.
    Så åt han mjölk ( laktosfritt ) för bara en vecka kan det fortfarande vara det som spökar..

• Tibell

Det kan inte vara via kontakt då ?
    Något ni äter och sedan pussar eller tar i henne ?
    Damm, pälsdjur ?

• Tibell

Ja lägg in en bild om du kan :)
    Min dotter var kontaktallergisk mot mjölk, jag kanske känner igen utslagen ?

Kavat : kommer inboxa dig ikväll eller imorgon gällande Tilde. Är det okej ? Behöver ha lite råd :/

• Tibell

Jahopp. Bella lyckades få i sig ett bett på pepparkaka idag. Tack och lov innehöll den inga ägg men såväl vete och smör..
    Hon hade precis blivit av med sina förra veteprickar men fick nya idag :/ mycket större och mer irriterade med dessutom.
    Och hon har varit sååå ledsen och gnällig idag och bara velat bli buren.
    Jag frågade den snopna ( och dessutom gravida såg jag sen ) kassörskan på Siba om det gick bra att vi lämnade kvar Bella hos dem.. Det fick vi inte ;)
    Då hade hon gjort sig hörd där inne kan jag lova med sitt gnällande och gråtande. Den stackars gravida kassörskan såg ganska plågad ut och sa " jaha, då vet jag vad jag har att vänta mig " stackarn ;)
    Jag hoppas natten blir hyfsad och att vi får tillbaka våran glada och spralliga Bella tills imorgon.

• Tibell

Mithrandil : vad jag fattade det som är att det är väldigt vanligt att få tid men inte alltid man får det man vill ha, som i erat fall ett lapptest :(
    Jag skickade också iväg en egenremiss och fick komma dit. Dessvärre satte min "ibs" mage igång så gubben fick åka. Och därmed fick vi inget lapptest på Bella *morr*
    Men nu försöker Bellas läkare få en remiss till gbg och då ska jag verkligen propsa på ett lapptest!!

• Tibell

Mithrandil : Åh vad skönt :) då låter det helt klart som att ni ska få ett!
    Är rätt övertygad om att hade det varit jag som åkt hade det varit ett gjort på Bella för längesedan ;)
    Jag håller tummarna för er

• Tibell

Mithrandil : jobbigt :( kan det vara trots ?
    Att han varit van vid att äta precis allt och att nu helt plötsligt bara äta baskost ? Det är ju en rätt stor omställning för ett barn.
    Bara en tanke ..
    Hoppas det vänder snart

• Tibell

Bella är verkligen ingen kräkbarn och aldrig varit. Men när hon får i sig ärtor, för mycket vete ( typ 2x2 cm stor bit smörgås ) samt katrinplommon fontänkräks hon :/
    Det är helt galet och magen krampar och tillslut kommer bara galla upp. Och sen är hon helt som vanligt ( eller ja eksem och utslag brukar komma med )

• Tibell

Hur ser planen ut om det skulle visa negativt på något av dem ? Ska ni provocera då?
    Stor kram och grattis igen :)

Svar på tråden Allergitråden