• Tibell

Allergitråden

Absolut, fixar jag :) Jag är precis världelös på språk dock, kan hon leva på frukt tror du ? Vatten ? ;)
    Annars kanske det är bättre du fixar maten så kan jag stå för underhållningen, jag är en rätt rolig prick faktiskt :)

Dessutom är jag väldigt liten, så jag får dessutom plats i en resväska, kanon ju :)
    När åker vi ? ;)

• Tibell

Bellas ser nästan precis likadan ut, dalar lite hela tiden.
    Hon ligger nog snart på -3

• Tibell

Hon låg på +1
    Vikten är jag inte jätte orolig för nu har hon följt ett sträck i ett par månader faktiskt ( blev stabilt sedan vi fick byta till neocate )
    Det är längden som bara dalar och dalar..

• Tibell

Ja jag får väl hoppas det stämmer :) Bella fick ju neocaten i somras och strax därefter började vikten äntligen stabilisera sig.
    Men nu på sista kontrollen ( förra veckan ) så hade längdkurvan dalat ytterligare, det var då barnläkaren ville boka tid till barnmottagningen.
    Men jag har kontaktat hennes astma och allergiläkare istället så i februari ska vi dit :)

3bus : Bella har hoppat från +1 till -2/3 på vikten och från normal till snart -3 på längden :/

• Tibell

Nu är inte detta en allergifråga men ställer den ändå, den har trots allt med eksem att göra ;)

Efter ett par veckor med inre stress och ständig oro har jag nu fått tillbaka mina hemska stresseksem. Inte jätte stora mängder men likväl kliar de fruktansvärt och jag river ständigt hål :/
    Och eftersom de följande veckorna kommer fortsätta med stress och oro är det lika bra att jag vänjer mig vid klådan :(
    Men tror ni att aerius och kortisonsalva kan hjälpa eller i allafall lindra ändå, trots att det inte handlar om allergi ?
    Eller är det lika bra att stå ut och hoppas det lägger sig när det som stressar och oroas mig förhoppningsvis snart är över ??

Fresten, älsklingen87 är det här :)

• Tibell

Avena : fast jag tror inte din son har klass 6 på ägg, utan antikroppar 6. Alltså klass 3. Samma sak med mjölk, där hade han 4.7 va? Alltså klass 3 där med.
    Men är du osäker så ring och be om provsvaren igen. Och be dem säga både antikroppar och klass.

Men att han fortfarande har eksem låter om att det kanske finns fler allergier.
    Soja, sädesslag ?

• Tibell

Mithrandil : tack vännen :) !
    Idag har det gått en vecka sedan allt hände. Börjar komma på fötter.
    I förrgår var jag själv på sjukan och ÄNTLIGEN fått en läkare som vill hjälpa mig med mina problem :)
    Har inte kunnat äta så mycket ( läs ingenting knappt ) sista tiden och har mått hur bra som helst i magen.
    Men sen fick jag reda på att jag tappat i vikt och har ett BMI på 16.6, är gravid i vecka 17. Så i två dagar har jag nu ätit kanon. Såklart kommer gaser, magont och illamående tillbaka :(

Hur är allt med er ?

• Tibell

Sol : Känner igen dig ;) hette dock älsklingen87 innan. Du kanske minns mig med ?
    Jag kommer dessvärre inte in på din sida :/
    Men är det samma bilder du visat innan ? Eller nya ?
    De gamla minns jag och den magen var ju rätt svullen ..

Visst kan det handla om någon form av överkänslighet.
    Jag tycker dock det låter märkligt att han skulle bli bättre på vanlig kost i flera månader :/ men ingenting är ju omöjligt !
    Det kan nog någon bättre kunnig svara på här inne.
    Har ni varit i kontakt med någon om hans sömnsvårigheter ? Tänkte att det kanske kunde hänga ihop med hans humör ?

Svar på tråden Allergitråden