mithrandil skrev 2011-03-11 12:59:26 följande:
K Kavat: Vår bvc sköterska ringde upp här imorse för att höra hur det går med amanda.
Hon hade kollat upp att det fanns en helt mjölkfri ersättning, vilket jag redan visste då, men det var gulligt av henne. Hon skulle ringa till deras dietist för att prata om amanda och be om en tid snarast möjligt.
Hon ansåg att barnmott SKULLE skriva ut neocate till oss eftersom vi redan provat andra mjölkfria ersättningar och de inte fungerar och för att vi inte ska behöva riskera att hon får för lite näring i sig så hon tappar den tillväxt som precis börjat. Dietisten var ju självklart inte där idag, så hon skulle ringa igen på måndag.
Kan dietister skriva ut neocate? Eller på något vis puscha på barnmott?
Så länge skulle vi ge amanda sempers välling upptill enago, hon trodde absolut amandas symtom kommit tillbaka igen för hon får för mycket fibrer/gluten.
Stackars amanda är förstoppad och har fått tillbaka sina små kräkningar, hon vägrar bli sövd och har börjat vrida sig när hon äter igen här idag. men annars är humöret faktiskt bra än så länge.
Hon har haft lite små prickar i "blöjan" och runt munnen men sen jag slutade ge mango/bananpure så har de försvunnit men i övrigt har hon inga problem med huden.
Jävla barnmott, hur länge ska flickungen behöva må dåligt för att de inte gör sitt jobb? Nu är det bara kaskadkräkningar, diarreer och kallsvettningen när hon äter som fortfarande inte kommit.
mela78: Åh herre! Blir nästan rädd när jag läser om barn med så många allergier.
Måste varit jobbigt innan ni kom på allt?
Ska jag vara helt ärlig så låter det som att hon reagerar allergiskt igen..
Men har du tur är det "bara" förstoppning. Oavsett är det inte bra.
Använd mer olja i maten är också ett tips, det brukar vara lösande. Upp till en matsked per dl är ok.
Men du kom hit och hämta, kollade nu och du kan få två burkar, det tar ju under timmen att köra en väg. Eller visst har ni väl bil?!
Jag ammar ju fortfarande så jag kan amma/pumpa mer, men hoppas att jag får i nästa vecka. Eller rättare sagt jag borde få, för jag ska till refluxläkaren också i nästa vecka, så hon kan säkert skriva ut det om inte annat.
Tycker så synd om din lilla att hon ska må så dåligt helt i ondödan...
Dietisten brukar skriva ut men läkaren måste signera för att det ska gå igenom typ. Så funkar det här i alla fall. Här tror jag det verkar det funka så att det dietisten säger skriver läkaren på. Men dietisten skriver ju inte ut om hon inte tycker det behövs och det finns ju mindre bra dietister också.